اخبار نساجی

دبیرکل خانه صنعت ومعدن: سپرده‌های بانکی تولیدکنندگان را آزاد کنید

 

دبیرکل خانه صنعت ومعدن: سپرده‌های بانکی تولیدکنندگان را آزاد کنید

داریوش هندویی دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت در سلسله نشست‌های هم اندیشی تامین مالی بخش تولید با اعلام این مطلب گفت: در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست که سپرده‌های تولیدکنندگان نزد بانک‌ها باشد و این بخش برای تامین منابع مالی با مشکل مواجه شوند.

وی افزود: در حال حاضر هزاران میلیارد تومان از نقدینگی تولیدکنندگان در نزد بانک‌ها قرار دارد که اگر این سپرده‌ها آزاد شود بخش تولید می‌تواند قسمت عمده‌ای از مشکلات تامین منابع مالی خود را برطرف کند.

هندویی افزود: تولیدکنندگان چاره‌ای غیر از سپردن نقیدنگی خود به دست بانک‌ها ندارند زیرا در غیر این صورت نمی‌توانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند.

وی با انتقاد از صدور روزانه دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های جدید برای بخش تولید خاطرنشان کرد: متاسفانه هر روز شاهد صدور بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌هایی هستیم که به ضرر بخش تولید است و از جمله این آیین‌نامه‌ها می‌توان به آیین‌نامه وزارت نفت مبنی بر قطع گاز واحدهای تولیدی که قبوض معوق دارند، اشاره کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

دبیرکل خانه صنعت و معدن با تاکید بر ضرورت برخورد قاطع با کسانی که حرکات ضدتولیدی دارند متذکر شد: اتحادیه اروپا به منظور عبور از بحران اقتصادی و رسیدن به رشد و رونق در این عرصه اقدام به کاهش سود تسهیلات بانکی از یک درصد به ۰.۳ درصد کرده است. درحالی که تولیدکنندگان ما ناچار به پرداخت سودهای ۲۷ و ۲۸ درصدی به سیستم بانکی کشور هستند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×