اخبار نساجی

تبلیغ فرش و پفک‌نمکی برای صدا و سیما تفاوت ندارد / مرکز تجارت جهانی فرش ایجاد شود

 

تبلیغ فرش و پفک‌نمکی برای صدا و سیما تفاوت ندارد / مرکز تجارت جهانی فرش ایجاد شود

رئیس کمیسیون صنایع مجلس با تأکید بر لزوم ایجاد مرکز تجارت جهانی فرش گفت: تبلیغات برای فرش دستباف حتی در داخل کشور بسیار کم است. برای صدا و سیما تبلیغ فرش و پفک‌نمکی تفاوتی ندارد و هر کجا پول بیشتر بدهند آن را تبلیغ می‌کنند.

به گزارش فارس، رضا رحمانی در مراسم آغاز به کار بیست و دومین نمایشگاه فرش دستباف ایران گفت: هنر قالیبافی ریشه عمیقی در معنویات ایرانی و اسلامی دارد و الگوی هنرمندان در تولید فرش دستباف عمدتاً طبیعت بوده است.

وی با بیان اینکه اکثر موزه‌های بزرگ دنیا به داشتن فرش ایرانی می‌بالند،گفت: پیوند قالیبافی با فرهنگ ایرانی به لحاظ قدمت و استمرار به لحاظ گستره فرهنگ ایرانی و همچنین حیات اجتماعی و زنده‌نگه‌داشتن آئین‌ها در هم آمیخته شده است.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس با تأکید بر اینکه صنعت قالیبافی با ۳۰ صنعت دیگر در ارتباط است گفت: در حال حاضر هنر صنعت فرش ۱۰ میلیون نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است و در واقع فرش دستباف باید صنعت ویژه و ملی ما باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رحمانی با تاکید بر اینکه استراتژی در همه امور لازم است،گفت: لازم است در صنعت فرش هم استراتژی لازم تدوین شود و من معتقدم باید یک سازمان مستقل و تخصصی برای فرش ایجاد کنیم.

وی گفت: امروز تجارت الکترونیکی فرش ضروری است، باید وب‌سایت فروش جهانی فرش و همچنین مرکز تجارت جهانی فرش در کشور ایجاد شود تا امکان خرید و فروش آنلاین فرش در داخل و خارج از کشور میسر باشد.

وی با اشاره به نبود تبلیغات مناسب برای معرفی فرش دستباف ایرانی در صدا و سیما گفت: من هنوز احساس نکرده‌ام که فرش دستباف و پفک‌نمکی برای صدا و سیما فرق دارد چرا که هر طرف دیگر بیشتر پول بدهند آن را تبلیغ می‌کنند.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: جوایز صادراتی حق صادر‌کنندگان است و باید پرداخت شود و از دولت انتظار داریم برای تأمین مواد اولیه فرش دولت یارانه بدهد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×