اخبار فرش ماشینی

رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان فرش: جوایز صادراتی فرش پرداخت نشد / خلاء تبلیغات بین‌المللی برای فرش ایران

 

رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان فرش: جوایز صادراتی فرش پرداخت نشد / خلاء تبلیغات بین‌المللی برای فرش ایران

رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان فرش با تأکید بر سیرنزولی تولید و صادرات این هنر و صنعت از عدم پرداخت جوایز صادراتی فرش توسط دولت دهم گلایه کرد.

به گزارش‌ فارس، احمدکریمی در مراسم آغاز به کار بیست و دومین نمایشگاه فرش دستباف ایران گفت: در قانون اساسی جمهوری اسلامی محور اقتصادی در قالب فعالیت بخش خصوصی و حمایت دولت از بخش خصوصی شکل گرفته است که نمی‌توان به راحتی از این امر گذشت. در حالی که در ۱۰ سال گذشته براساس سیاست‌های انجام شده شاهد سیرنزولی تولید و صادرات فرش هستیم و نمی‌دانیم که چگونه باید پاسخ آیندگان را بدهیم.

به گزارش فارس؛ صادرات فرش در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۴۰ درصدی داشته است.

رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان فرش دستباف در بیان مشکلات موجود در حوزه فرش دستباف گفت: در سال گذشته دولت بخشنامه‌های غیرکارشناسی صادر کرد که باعث شد صادرات فرش با مشکل مواجه شود، چرا که دولت به نوعی پیمان‌سپاری ارزی و اخذ مالیات از صادر‌کنندگان را در دستور کار قرار داد که اینها خلاف قانون برنامه پنجم توسعه است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات تحریم خرید فرش ایران توسط آمریکا و همچنین تحریم نظام بانکی و مشکلات نقل و انتقال ارز بود، لذا از دولت تقاضا داریم که با تدبیر مناسب این تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی را برطرف کنند.

کریمی گفت: تحریم فرش ایران از آنجا که صد در صد در اختیار بخش خصوصی است به حکومت ایران ضربه نمی‌زند، بلکه یک امر ضد ارزشی است و به مردم به طور مستقیم ضربه وارد می‌کند.

وی افزود: رفع تحریم از کشتیرانی و چند بانک مبین این موضوع است که در صورت شکایت به محافل بین‌المللی می‌توان برای رفع تحریم فرش نتایج خوبی گرفت.

رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان فرش دستباف با گلایه از عدم پرداخت جوایز صادراتی توسط دولت گفت: این موضوع باعث اختلافات تجاری صادرکنندگان با مشتریانشان شده است و صادرات فرش را عملا منتفی کرده است، چرا که دولت دهم هرگز به تعهدات خود عمل نکرده است و دیون صادرکنندگان فرش همچنان برقرار است لذا اگر قرار بود جوایز صادراتی به صورت نقدی پرداخت نشود نباید عطف مابه‌سبق می‌شد.

وی افزود: همچنین یک و نیم درصد از صادرکنندگان مانند بیمه بافندگان دریافت می‌شد در حالی که هیچ کدام از این مبالغ به بافندگان پرداخت نشده است.

رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان فرش دستباف گفت: مرکز ملی فرش ایران اقدام اساسی در تبلیغات بین‌المللی نداشته است و عدم حضور فرش ایرانی در رسانه‌های بین‌المللی مجال مناسبی را برای رقبا ایجاد کرده است.

کریمی گفت: حذف یارانه‌های حضور در نمایشگاه‌های خارجی باعث رشد رقبای فرش ایران شده است همچنین باید از صدا و سیما بخواهیم تا در خصوص آموزش برنامه‌های مناسبی را تدارک ببیند چرا که جای فرش در صدا و سیما خالی است.

رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان فرش گفت: جزء افرادی معدود سایر رایزن‌های اقتصادی نگاه کارشناسی و درستی به فرش دستباف ندارند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×