اخبار نساجی

دیدار و مذاکره تجار پاکستانی با معاون بین‌الملل اتاق بازرگانی تهران / حضور آتی هیات بلندپایه اقتصادی پاکستان در تهران

 

دیدار و مذاکره تجار پاکستانی با معاون بین‌الملل اتاق بازرگانی تهران / حضور آتی هیات بلندپایه اقتصادی پاکستان در تهران

هیات تجاری اتاق بازرگانی و صنایع لاهور پاکستان که به ایران آمده‌است، ظهر دیروز به اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران آمد و در ملاقات با معاون امور بین‌الملل این اتاق و تعدادی از فعالان اقتصادی ایرانی، در خصوص روند مناسبات تجاری و اقتصادی بخش خصوصی دو کشور و نیز چشم‌انداز آینده به مذاکره نشستند. در این نشست، دو طرف گفتمانی در رابطه با وضعیت کنونی مناسبات اقتصادی دو کشور و نیز موانع پیش‌روی همکاری‌ها داشتند و راه‌های توسعه مناسبات اقتصادی را مورد بررسی و تحلیل قرار دادند.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، ریاست هیات تجاری اتاق بازرگانی لاهور را «حسنان رضا میرزا» که عضو کمیته اجرایی سازمان کنفرانس اسلامی نیز هست، برعهده داشت، ضمن آنکه در تیم همراه وی، جمعی از فعالان اقتصادی پاکستان در رشته‌های مهندسی مشاور،ابزار و ادوات صنعتی، پوشاک،انرژی و دارو حضور داشتند.

رییس هیات تجاری اتاق بازرگانی و صنایع لاهور در ملاقات با معاون امور بین الملل اتاق تهران، از علاقه ویژه اتاق لاهور به بسط و گسترش روابط تجاری با ایران سخن گفت و اینکه مسوولان این اتاق قصد دارند در آینده‌ای نزدیک هیاتی بلندپایه از تجار و تولیدکنندگان پاکستانی را به ایران اعزام کند.

سال گذشته، هیات بلندپایه ای از اتاق بازرگانی تهران به ریاست یحیی آل‌اسحاق به کشور پاکستان سفر کرد و ملاقات‌های با روسای اتاق های بازرگانی این کشور و مراکز اقتصادی و صنعتی آن داشت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رییس هیات تجاری اتاق لاهور در این نشست خاطرنشان کرد که فرصت های تجاری زیادی میان دو کشور وجود دارد که مورد بهره برداری قرار نگرفته و زمان آن رسیده است که از فرصت های پیش رو استفاده کرد.

رضا میرزا با اعلام آمادگی بخش خصوصی پاکستان برای همکاری و مشارکت شرکت های ایرانی در پروژه های موجود این کشور، این خواسته را از طرف ایرانی داشت که محصولات خود را با قیمت مناسب و مشابه اجناس سایر کشورها در بازار پاکستان عرضه کنند تا امکان رقابت برای ایرانی ها بیشتر فراهم شود.

او همچنین به مشکلات به وجود آمده در زمینه گشایش اعتبارات اسنادی و مسائل مالی و بانکی میان دو کشور اشاره و راهکار طرف پاکستانی را برقراری مکانیزمی برای مبادلات دو کشور بر اساس ارز محلی (ریال و روپیه) عنوان کرد.

وی در عین حال پیشنهاد برقراری تسهیلات در زمینه ثبت شرکت های دارویی در هر دو کشور را مطرح کرد و به کار گیری تعرفه های ترجیحی را یکی از راهکارهای موجود دانست.

رضا میرزا همچنین به نمایندگی از رییس اتاق بازرگانی و صنایع لاهور،پیشنهاد تاسیس کمیته مشترک تجاری میان ایران و پاکستان را برای بررسی و شناسایی مشکلات و رفع موانع همکاری های دو کشور مطرح کرد.

محمدرضا بختیاری معاون امور بین الملل اتاق تهران نیز در این ملاقات، ضمن استقبال از نظرات بیان شده از سوی رییس هیات تجاری اتاق لاهور، از آمادگی اتاق تهران برای میزبانی از هیات بلندپایه بخش خصوصی پاکستان خبر داد و گفت: یکی از دلایل همکاری های ضعیف اقتصادی میان دو کشور، عدم شناخت شرکت های دو طرف از امکانات و توانمندی های یکدیگر است که این نقصان با رفت و آمد هیات های اقتصادی برطرف خواهد شد.

وی به پیشنهادات مطرح شده از سوی رییس هیات تجاری اتاق لاهور اشاره کرد و فرصت به وجود آمده برای اعزام هیات پاکستانی به تهران را برای بررسی و عملیاتی کردن این پیشنهادات مغتنم دانست.

بختیاری در عین حال به معضلات بانکی میان دو کشور اشاره کرد و ضمن اعلام آمادگی طرف ایرانی برای حل مشکلات فی مابین، این نکته را یادآوری کرد که برخی از مشکلات فعلی مربوط به بانک های کشور پاکستان می شود که در اثر تحریم ها به وجود آمده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×