اخبار نساجی

در دیدار هیات اتریشی با دوست حسینی: تاکید تهران و وین بر بهبود روابط تجاری و بازرگانی

 

در دیدار هیات اتریشی با دوست حسینی: تاکید تهران و وین بر بهبود روابط تجاری و بازرگانی

در دیدار هیئت اتریشی با قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت دو طرف بر برقراری و توسعه روابط تجاری و اقتصادی تاکید کردند.

به گزارش مهر، در این دیدار محمد دوست حسینی با اشاره به روابط بازرگانی بین دو کشور ایران و اتریش گفت: متاسفانه در سال های اخیر به دلایل سیاسی این روابط تحت الشعاع قرار گرفته است اما امیدواریم با شرایط جدید و عزم راسخ سیاسی دولت ایران برای رفع موانع و تعامل سازنده با کشورهای خارجی روابط بازرگانی و اقتصادی دوباره بهبود یابد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تجار، بازرگانان، صنعتگران و سرمایه گذاران اتریشی برای بهبود روابط پیشتاز باشند. وی تصریح کرد: حجم روابط و مبادلات تجاری فیمابین در حال حاضر اندک است و تناسبی با ظرفیت های اقتصادی دو کشور ندارد.

دوست حسینی با اشاره به سابقه فعالیت صنعتگران و سرمایه گذاران بیان داشت: ۲۰ سال قبل، در اکثر پروژه ها ردپایی از صنعتگران و سرمایه گذاران اتریشی وجود داشت که امیدواریم در این دوره هم دوباره شاهد چنینی تحول و همکاری باشیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی زمینه های همکاری را بسیار گسترده و شامل نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع شیمیایی و غذایی و نیز دارویی برشمرد و گفت: سرمایه گذران و تجار اتریشی به همه این زمینه های همکاری آشنا هستند و این موارد می تواند زمینه های همکاری مورد توجه باشد.

این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین قطع ارتباط پروازی و روابط محدود بانکی را محدود کننده روابط اقتصادی و تجاری عنوان کرد و خواستار همکاری بانک های اتریشی در باز کردن LC واردات دارو به کشورمان شد.

در این دیدار همچنین سفیر اتریش در ایران تمایل کشورش را برای بهبود روابط تجاری و اقتصادی با ایران اعلام کرد. فردریش اشتیفت افزود: اتریش همواره در مقاطع بحرانی سیاسی هم ارتباط خودش را با ایران حفظ کرده و دفتر اتاق بازرگانی را هیچگاه به روی ایران نبسته است.

وی اضافه کرد: یقینا اگر تحریم ها کمتر و وضعیت عادی شود روابط اقتصادی حالت انفجار به خود می گیرد. اشتیفت همچنین توضیح داد: قطع ارتباط هوایی با ایران به دلیل ضرر و زیان مالی بود که شرکت اتریشی متحمل شده بود.

سفیر اتریش در ایران تاکید کرد: دولت اتریش هیچگاه محرک تحریم ها نبوده و امیدواریم با تغییر شرایط سیاسی و رفع تحریم ها طی سال های آتی در وین دوران جدیدی از روابط اقتصادی با ایران آغاز شود.

در این دیدار همچنین رئیس اتاق بازرگانی اتریش پیشنهاد کرد که هیئت ایرانی نیز همزمان با برگزاری سمینار اقتصادی در اتریش که بزودی برگزار می شود به این کشور سفر کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×