اخبار نساجی

سفر معاون ارزی بانک‌مرکزی به هند برای مذاکره درباره دلارهای بلوکه شده نفتی

 

سفر معاون ارزی بانک‌مرکزی به هند برای مذاکره درباره دلارهای بلوکه شده نفتی

پس از اعزام هیئت تجاری اتاق تهران به هند و انجام مذاکرات توسط یحیی آل اسحاق روز گذشته هیئتی از بانک مرکزی به ریاست معاون ارزی این بانک عازم هند شد تا برای بازگرداندان پول‌های بلوکه شده ایران با هندی‌ها وارد مذاکره شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، هیئت ۵۰ نفری از تجار ایرانی که هفته گذشته از سفر به هند بازگشتند در راستای گسترش و روابط تجاری بین دو کشور مذاکراتی انجام داده بودند. ازجمله مصوب شده بود تا یک خط اعتباری ۱۸۰ روزه به تجار بازرگانی ایرانی اعطا شود و یوکو بانک این کشور که در ۱۹ ایالت شعبه دارد به تجار ایرانی ارائه خدمات کند. در این خصوص یحیی آل اسحاق گفته بود تجار ایرانی بر اساس خط اعتباری می‌توانند بهای کالاهای خریداری شده از هند را پس از ۱۸۰ روز یعنی ۶ ماه پرداخت کنند.

وی همچنین خبر داد دولت هند با ایجاد یک بانک ایرانی در این کشور موافقت کرده و برای ۴ بانک دیگر ایرانی نیز جهت تأسیس شعبه در هند اعلام آمادگی شده است.

به گزارش فارس، حجم مبادلات ایران و هند در حال حاضر ۱۵ میلیارد دلار است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

همچنین یحیی آل اسحاق هفته گذشته در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد: قرار است هیئتی از بانک مرکزی برای آزادسازی پول نفت ایران به هندوستان برود و مذاکرات اولیه را در خصوص بازگرداندن دلارهای نفتی ایران انجام دهند.

وی همچنین تاکید کرده بود مقدمات اولیه این این مذاکرات توسط هیئت تجاری اتاق بازرگانی تهران انجام شده است و در خصوص چگونگی این مناسبات بررسی‌های لازم صورت گرفته است.

همچنین در سفری که هیئت اتاق بازرگانی تهران به هند داشته است مشکلاتی در حوزه‌های اداری، بانکی، ثبت شرکت‌ها و صدور روادید مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش فارس، در راستای همین مذاکرات که توسط هیئت تجاری اتاق بازرگانی تهران صورت گرفته است، غلامعلی کامیاب معاون ارزی بودجه مرکزی در راس هیئت اقتصادی به هند سفر کرده است تا با وزیران تجارت و دارایی هند دیدار و گفتگو کند.

بنا بر این گزارش قرار است هیئت اقتصادی موضوعات مربوط به حوزه‌های تجاری، پولی و بانکی را بررسی کند. گفته می‌شود مذاکره درباره آزادسازی دلارهای بلوکه شده ایران در هند از محورهای مهم سفر معاون ارزی بانک مرکزی است چنانچه پیش از این آل اسحاق نیز خبر داده بود. همکاری بانکی با خط اعتباری ۶ ماهه از دیگر مواردی است که به نظر می رسد در این مذاکرات مورد بررسی قرار گیرد.

* رضا کیمیایی

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×