اخبار نساجی

۵۴۰۰ معدن فعال داریم ۲۲۰۰ معدن غیرفعال

 

5400 معدن فعال داریم 2200 معدن غیرفعال

    معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از ۷۶۰۰ معدنی که در کشور شناسایی شده ۵۴۰۰ معدن فعال بوده و مابقی آن غیرفعال است.
به گزارش ایسنا، جعفر سرقینی با اشاره به اینکه۲۷ درصد معادن کشور در حال حاضر غیرفعال است که عمده علت آن نیز معارضان دولتی و محلی است، افزود:

شش درصد معادن کشور را معادن فلزی تشکیل می‌دهد. ما به تمام استان‌ها توصیه می‌کنیم که سرمایه‌گذاران خود را به این بخش هدایت کنند چرا که معادن فلزی از ظرفیت و توان خوبی برخوردارند و ۲۵ درصد تناژ تولید و اشتغال کشور در حوزه صنعت و معدن در این حوزه اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه دراردبیل تنها ۰.۷ درصد استخراج مواد معدنی شامل معادن فلزی است و مابقی نیز محصولات کم ارزش هستند، افزود: هفت درصد سطح کشور مربوط به عملیات معدنی و صدور مجوزها و پروانه بهره‌برداری‌هاست.

وی اضافه کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت چند اولویت اساسی برای خود تعریف کرده که در گام اول سعی بر این است تا بخش خصوصی را در اکتشاف معادن یاری و همراهی کند چرا که در سال‌های اخیر با مشارکت بخش خصوصی میزان تولید محصولات معدنی بیش از چهار برابر شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

او تمرکز بر حوزه اکتشاف، حل مشکلات معارضان محلی و دولتی در اکتشاف معادن، راه‌اندازی کارخانه‌های فرآوری محصولات معدنی، مقررات‌زدایی در حوزه صنعت و معدن و تفویض اختیار به استان‌ها را از جمله رویکردهای وزارت صنعت، معدن و تجارت برشمرد و بیان کرد: کل اختیارات مربوط به حوزه صنعت و معدن به استان‌ها تفویض می‌شود و ما به غیر از چندین معادن اصلی عملیات اکتشاف و استخراج معادن را به استان‌ها واگذار می‌کنیم تا در این زمینه به حرکت‌های اساسی و جدی بپردازند.

سرقینی گفت: استان اردبیل با توجه به جاذبه‌های طبیعی و منابع ارزشمند آب‌های معدنی ظرفیت توسعه ژئوتوریست را دارد که در این رابطه سعی بر این است تا حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به سمتی باشد تا کارها براساس یک حرکت جدی دنبال شده و امور مربوط به این حوزه صورت گیرد.

وی با تاکید بر توسعه فعالیت‌های حوزه معدنی کشور گفت: در بخش معدن باید فعالیت‌ها به صورت جهشی و چندین برابر ادامه پیدا کند و باید شرکت‌هایی در حوزه معادن تشکیل شوند و بخش خصوصی نیز در این زمینه با هم رقابت کنند.

او با بیان اینکه با همت بلند برای احیای صنعت معدن در کشور تلاش جدی می‌کنیم، افزود: مشکلات معدنی را باید جدی گرفت و سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری در این بخش تشویق کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×