اخبار نساجی

نایب رییس اتاق ایران: موانع در حوزه اقتصادی توسط فعالان بخش خصوصی برطرف شود

 

نایب رییس اتاق ایران: موانع در حوزه اقتصادی توسط فعالان بخش خصوصی برطرف شود

نایب رییس اتاق ایران گفت: فعالان اقتصادی در خصوص دانش مدیریتی در جهل مرکب هستند.

به گزارش ایسنا، پدرام سلطانی در دیدار با هیات نمایندگان اتاق بازرگانی خرم‎آباد با بیان اینکه خروج از محرومیت یک اراده درون‎زاست نه یک حرکت برون‎زا، اظهار کرد: بخش خصوصی باید در راستای رفع مشکلات خود از ظرفیت‎هایی که دارد نهایت استفاده را ببرد.

وی با اشار به اینکه سال‎های سال است که بخش خصوصی از دولت تقاضای کمک برای رفع مشکلاتش دارد، اضافه کرد: بعد از ۳۳۵ سال علیرغم اینکه دولت به شرکت ایران خودرو پول تزریق کرده آیا این شرکت به استانداردهای بین‎المللی رسیده؟ آیا می‎تواند با خودروهای دنیا رقابت کند؟ آیا کارگرش امنیت شغلی دارد؟ مسلماً نه؛ هم اکنون این شرکت علیرغم کمک‎های دولت بدهکارترین بنگاه اقتصادی کشور با بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان بدهی با تعرفه‎های گمرکی بالاست.

سلطانی ادامه داد: در حال حاضر شرکت ایران خودرو به‎صورت گلخانه‎ای سرپاست و یک شرکت ورشکسته محسوب می‎شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نایب رییس اتاق ایران بر رفع مشکلات بنگاه‎های اقتصادی از سوی فعالان اقتصادی تأکید کرد و گفت: اگر بنگاه‎های اقتصادی در استان‎های محروم همواره نگاهشان به دست دولت باشد علیرغم تزریق پول و اعتبارات همچنان با محرومیت مواجه خواهند بود چرا که با تزریق پول به نرخ رشد اقتصادی و اشتغال به‎صورت مقطعی می‎رسند اما با افزایش روز به روز جمعیت این محرومیت هیچ وقت اصلاح نمی‎شود.

وی تصریح کرد: چون نگاهمان به دست دولت دوخته شده از فرصت‎ها و ظرفیت‎هایی که داریم غافلیم و نیاز است که موانع در حوزه اقتصادی توسط فعالان و تولیدکنندگان بخش خصوصی مرتفع شود چرا که دولت در حال حاضر از نظر بودجه‎ای ناتوان است.

سلطانی با اشاره به اینکه محرومیت از داخل باید اصلاح شود، اظهار کرد: استان‎های محروم خود باید از ظرفیت‎های استان‎شان استفاده و محرومیت را برطرف کنند نه اینکه چشم به دست دولت داشته باشند و اگر اینگونه بود باید بعد از ۳۵ سال مشکلات‎شان برطرف می‎شد.

این فعال اقتصادی با تأکید بر اینکه اتاق ایران در فصل تدوین بودجه پیشنهادات خود را برای رفع خلأهایی که در حوزه اقتصاد وجود دارد می‎تواند ارائه دهد، اضافه کرد: اتاق بازرگانی خرم‎آباد می‎تواند با معرفی نمایندگان خود در جلسات کمیسیون‎های تخصصی اتاق بازرگانی ایران شرکت و نظرات خود را ارائه دهد.

نایب رییس اتاق ایران در خصوص معافیت مالیات بر صادرات گفت: در این باره بخش‎نامه‎های وضع مالیات بر صاردات لغو شد و به زودی ابلاغ و هر جا تخطی از قانون صورت گرفته باشد برخورد می‎شود.

وی با بیان اینکه آیا صادرات ما باید با نگاه ۲ درصد جوایز صادراتی هدفگذاری شود یا خیر؟ افزود: با توجه به ضعف وعده‎ها و عدم توان دولت این جوایز اهدا شد.

سلطانی با اشاره به اینکه ظلم انباشته با کاهش قیمت ارز برطرف شد، اضافه کرد: البته اتاق ایران مدافع افسارگسیختگی نرخ ارز نبوده است.

نایب رییس اتاق ایران با تأکید بر اینکه دولت باید از منافع بخش خصوصی دفاع کند، تصریح کرد: مشکل ما در انتقال ارز است وگرنه ارز موجود است و خوشبختانه یک مجال‎هایی در حال ایجاد شدن است.

وی با بیان اینکه باید بخش خصوصی در هزینه بودجه استانی اظهارنشر کند و برنامه‎ریزی داشته باشد، یادآور شد: ما فعالان اقتصادی در درست اداره کردن کشور سهیم هستیم و در هزینه بودجه استانی اظهارنظر داشته باشیم.

سلطانی با تأکید بر اینکه فعالان اقتصادی در خصوص دانش مدیریتی در جهل مرکب هستند، اضافه کرد: باید یک فعال اقتصادی آموزش‎های لازم را ببیند و بداند که در شئونات مختلف عملیاتی و اجرایی چه حرکتی می‎کند و اطلاعات خود را در حوزه مالیاتی به روز و افزایش دهد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×