اخبار نساجی

واردات شش قلم کالای ترکمن از گمرک باجگیران مشمول تخفیف شد

 

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری خراسان رضوی از تخفیف کامل سود بازرگانی برای واردات شش قلم کالای تولیدی کشور ترکمنستان از طریق گمرک باجگیران خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه استانداری خراسان رضوی ˈرضا جمشیدیˈ افزود: این کالاها شامل پارچه جین، نخی و متقال، روفرشی، روتختی و پتوی مسافرتی است که واردات آنها تا سقف ۱۰ میلیون دلار در سال از طریق گمرک باجگیران مشمول این تخفیف خواهد بود.

وی گفت: این تصمیم بر اساس پیگیریهای به عمل آمده در استانداری خراسان رضوی مبنی بر فعال نگاه داشتن بازارچه مشترک مرزی باجگیران – گودان در مرز ترکمنستان و در راستای رونق تولید و افزایش صادرات اتخاذ شده است.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: هیات وزیران ۱۴ تیر ماه این مصوبه را به دستگاههای مرتبط ابلاغ کرده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ˈباجگیران – گودانˈ تنها بازارچه مشترک مرزی ایران و ترکمنستان است که طی پروتکل رسمی دو کشور تاسیس و آغاز به کار نموده و هم اکنون سالانه ۲۸ میلیون دلار صادرات دارد.

این بازارچه واقع در شمال شرقی خراسان رضوی در ۸۵ کیلومتری قوچان و ۳۵ کیلومتری عشق آباد پایتخت ترکمنستان و در نقطه صفر مرزی قرار دارد

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×