اخبار نساجی

افت دور از انتظار شاخص رشد بخش خدمات چین

 

بلومبرگ روز سه شنبه اعلام کرد: شاخص رشد بخش خدمات چین در ماه ژوییه(۱۰ تیر الی ۹ مرداد ماه) به طور غیر منتظره ای کاهش یافت و به حداقل رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا به نقل از بلومبرگ، این افت شاخص، نشانگر ناموفق بودن برنامه های تحریک اقتصادی چین برای افزایش معاملات در بخش های غیرکارخانه ای است.

بانک اچ.اس.بی.سی. انگلستان و موسسه مارکیت اکونومیکس امروز اعلام کردند: شاخص مدیران خرید بخش خدمات چین در ماه ژوییه به ۵۰ کاهش یافت، سطحی که حد واسط بین توسعه و کوچک شدن است. اندازه های بالای ۵۰ این شاخص نشان دهنده رشد اقتصادی و اندازه های کمتر از این سطح نشان دهنده کوچک شدن اقتصادی است.

اندازه شاخص یاد شده در ماه ژوئن ۵۳.۱ بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اندازه یک شاخص مشابه دیگر که در تاریخ سوم اوت(۱۲ مرداد) منتشر شد نیز نشان دهنده کاهش رشد بخش خدمات چین به ۵۴.۲ یا کمترین سطح آن در شش ماه اخیر بود.

پس از انتشار شاخص مدیران خرید بخش خدمات چین توسط موسسه مارکیت اکونومیکس که اندازه آن به کمترین سطح خود از سال ۲۰۰۵ (که محاسبه این شاخص شروع شد) تا کنون رسیده است، شخص سهام آسیا به کاهش خود ادامه داد. شاخص ام.اس.سی.آی بازار سها آسیا پاسیفیک امروز در ساعت ۱۳:۴۸ به وقت محلی در توکیو چهار دهم درصد کاهش یافت.

این وضعیت نشان می دهد چین باید ساختار جدیدی برای بخش خدمات خود که برآورد می شود تقریبا نصف تولید ناخالص داخلی این کشور مربوط به آن است، در نظر بگیرد.

نرخ رشد اقتصادی چین در سه ماهه دوم ۲۰۱۴ به ۷.۵ درصد کاهش یافت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×