اخبار فرش ماشینی

مالکیت فکری فرش دستبافت ایلام ثبت جهانی شد

 به نقل از روابط عمومی اداره صنعت، معدن تجارت استان ایلام، یارالله نصیری اظهار داشت: فرش دست بافت ایلام به همراه فرش ۱۳ منطقه ایران توسط دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) به ثبت جهانی نشان جغرافیایی رسید.

وی یادآور شد:‌ فرایند انجام کار از اوایل سال گذشته آغاز و پس از مطالعات امکان سنجی برای هر کالا و محصول، اقدامات ثبت ملی که شامل تنظیم اظهارنامه و تشکیل پرونده و دو بار آگهی در روزنامه رسمی در بازه‌های زمانی یک و دو ماهه است، انجام شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ادامه داد:‌ تشکیل پرونده ثبت جهانی شامل تنظیم اظهار نامه لیسبون، تهیه گزارش کامل کارشناسی برای هر محصول و تهیه کلیه مستندات لازم و ارسال آن به سازمان جهانی مالکیت فکری (wipo)  صورت گرفته است.

به گفته وی، عملیات انجام کار در سازمان جهانی مالکیت فکری بین ۶ تا ۸ ماه به طول می انجامد.

وی افزود: در مرحله اول درخواست ها  کارشناسی شده سپس پرونده به کشورهای عضو لیسبون ارسال می شود در صورتی که ادعا و یا اعتراضی از سوی این کشورها دریافت نشود مرحله ثبت و صدور جهانی به سرانجام می رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مزایای ثبت جهانی مالکیت فکری بیان داشت: صادرات محصول و کالای ایرانی با نام ایران، امتیاز انحصار صادرات محصول برای ایران، ‌افزایش قیمت صادراتی محصول و در نهایت افزایش ارزش افزوده محصولات خواهد بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

یارالله نصیری تصریح کرد: اخیرا سرمایه گذاران توانمندی وارد عرصه تولید فرش دست بافت ایلام شده اند که با استفاده از روش های بازاریابی نوین و ایجاد و شناسایی بازارهای جدید بافندگان فرش دست بافت استان را به فعالیت حرفه ای در این بخش تشویق نموده اند.

وی ادامه داد: با توجه به تلاش های صورت گرفته در سنوات اخیر، نام فرش ایلام هم ردیف استان های صاحب سبک و ریشه دار کشور شده است.

‫——————————-‬

این مطلب را نیز بخوانید
پیشنهاد سردبیر :‌ همه چیز در مورد شلوار و پارچه های جین مصرفی برای شلوار های لی

‫——————————-‬
تحریریه مجله نساجی کهن

ارسال مقالات و ترجمه جهت انتشار در سایت : info@kohanjournal.com

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×