مقالات نساجی

الیاف تسکین دهنده بیماری آرتروز Celliant (ویدیو)

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

فروغ امیر شیرزاد – تحریریه مجله کهن

آرتروز یکی از شایع‌ترین موارد بیماری آرتریت است و سالانه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به آن مبتلا می‌شوند.

این بیماری غضروف مفصلی را به مرور زمان دچار تخریب می‌‌کند و در نتیجه راه رفتن بیمار مشکل می شود. با آسیب غضروف، استخوان‌ها به طور مستقیم با هم تماس پیدا می‌کنند که به ایجاد درد شدید در بیمار منجر می‌شود.

اخیرا شرکت Hologenix تحقیقاتی در رابطه با استفاده از فناوری خود به نام Celliant  در کاربردهای منسوجی مانند ملحفه و بانداژ انجام داده و نتایج قابل توجهی در تسکین درد آرتروز و بهبود آن به دست آورده است.

Celliant  گرمای بدن را به انرژی مادون قرمز تبدیل می‌کند و ضمن اینکه دمای مناسب بدن را حفظ می‌کند، گردش خون و اکسیژن رسانی به سلول‌ها را نیز تقویت می‌کند. این امر به معنای فراهم کردن انرژی بیشتر، استقامت، قدرت، راحتی، بهبود سریع‌تر و همچنین خواب بهتر است. فناوریCelliant  توسط شرکت Hologenix در کالیفرنیا، توسعه یافته است.

الیاف تسکین دهنده بیماری آرتروز Celliant
الیاف تسکین دهنده بیماری آرتروز Celliant

الیافCelliant  از مواد معدنی واکنش دهنده به گرما تولید شده‌اند. ذرات سرامیکی گرمای بدن را جذب می‌کنند و انرژی را دوباره به صورت تشعشع مادون قرمز به بدن می‌رسانند. لازم به ذکر است که این فرآیند غیرتهاجمی و بدون درد است. Celliant از مواد معدنی معمول و ۸۸ عنصر کمیاب که به طور طبیعی وجود دارند، تهیه شده است. در کاربردهای منسوج، Celliant در الیاف قرار داده می‌شود و یا برای ایجاد پوششی بر روی پارچه استفاده می‌شود.

با توجه به تحقیقات جدید انجام گرفته، استفاده از فناوری Celliant در منسوجاتی از قبیل ملحفه و بانداژ می‌تواند به عنوان درمان‌ غیر دارویی کمکی برای بیماران رماتیسم مفصلی مورد استفاده قرار گیرد. بر طبق نتایج این تحقیقات، استفاده از فناوری الیاف Celliant، پاسخ خودایمن و التهابی در موش‌های صحرایی مبتلا به آرتروز ناشی از کلاژن نوع II را تسکین داده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این کار با ایمن سازی ۲۰ موش با کلاژن نوع II آغاز شد تا التهاب مفصلی در آنها ایجاد شود. موش‌ها به دو گروه تقسیم شدند، گروهی با ملحفه‌ای از الیاف Celliant پوشیده شدند. گروه دوم موش‌ها در قفس‌هایی با ملحفه‌های استاندارد قرار گرفتند. سپس بر روی هر دو گروه، آزمایش‌هایی برای ارزیابی پاسخ های خودایمن و التهابی انجام گرفت.

الیاف تسکین دهنده بیماری آرتروز Celliant
الیاف تسکین دهنده بیماری آرتروز Celliant

برای موش‌های دارای بستر  Celliant، علائم آرتروز ناشی از کلاژن نوع II به تعویق افتاد و بیماری در این موش‌ها در مقایسه با سایر موش‌هایی که در معرض مادون قرمز نبودند، خفیف بود. در آزمایشات بیوشیمیایی انجام شده نیز، بهبود مقدار سیتوکین‌ها که توسط سیستم ایمنی بدن ترشح می‌شوند، مشاهده شده است.

به گفته Michael R. Hamblin که یک متخصص مشهور در جهان در زمینه مادون قرمز و نور درمانی و مشاور علمی Hologenix است، بررسی‌های علمی نشان داده که مادون قرمز جریان خون را افزایش می‌دهد، به بهبود عضلات کمک می‌کند و می‌تواند درد را کاهش دهد. او افزود این مطالعه از این نظر قابل توجه است که نشان می‌دهد مادون قرمز و به ویژه Celliant می‌تواند به طور بالقوه التهاب را کاهش داده و پاسخ‌های خودایمن را در روماتیسم مفصلی تسکین دهد. این در حالیست که حدود ۳/۱ آمریکایی دچار روماتیسم مفصلی هستند.

Seth Casden بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Hologenix نیز در این باره گفت: “ما معتقدیم که Celliant انقلابی در صنعت نساجی ایجاد می‌کند و قابلیت خود را برای استفاده در محصولات مراقبت بهداشتی ثابت کرده است”

همه چیز در مورد استانداردهای نساجی

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×