اخبار نساجی

یک مقام بازرگانی ترکیه: روابط تجاری ایران و ترکیه باید گسترش یابد

 

شیراز- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی منه من (menemen) استان ازمیر ترکیه گفت: تجار و بازرگانان دو کشور و اعضای اتاق بازرگانی شیراز و منه من باید با تعامل و روابط بیشتر، زمینه گسترش روابط تجاری دو کشور ایران و ترکیه را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ایلماز گورل، شنبه در دیدار با فعالان بازرگانی استان فارس در شیراز افزود: گسترش روابط دو کشور در زمینه های مختلف بخصوص در زمینه تجاری و بازرگانی سبب می شود که دید جهانیان نسبت به روابط دو کشور تغییر کند و دنیا روابط خوب دو کشور را به وضوح ببیند.

وی، با اشاره به زیبایی های شهر شیراز و ظرفیت های مختلف آن ادامه داد: هدف نخست ما از انجام این سفرها افزایش حجم مبادلات دو کشور و استان است.

رییس اتاق بازرگانی منه من ازمیر ترکیه، با اشاره به پیشرفت های کشورش در زمینه جذب توریسم و توسعه این صنعت گفت: سالانه حدود دو میلیون نفر از شهروندان ایرانی به منطقه ما سفر می کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ایلماز گورل اضافه کرد: فعالیت هایی را نیز در زمینه اعزام متقابل توریسم به شیراز به تازگی آغاز کرده ایم که امیدواریم به گسترش همکاری های دو استان فارس و ازمیر و شیراز و منه من کمک کند.

وی، یکی از توانمندی های منه من ترکیه را در حوزه کشاورزی دانست و گفت: این شهر در زمینه کشت پنبه نیز جایگاه خوبی دارد.

گورل، با اشاره به حضور و فعالیت یک شرکت هواپیمایی کشور ترکیه در شیراز نیز گفت: امیدواریم شاهد افزایش پروازهای مستقیم شیراز به مقاصد مختلف در کشور ترکیه باشیم .

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس، در این دیدار با اشاره به تحولات ایجاد شده در کشور و تلاش دولت تدبیر و امید برای بهبود اوضاع اقتصادی کشور گفت: شرایط امروز فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه های مختلف است.

فریدون فرقانی افزود: به سرمایه گذاران بخش خصوصی توصیه می کنیم که از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببرند.

وی گفت: به رغم تمام تبلیغات منفی که بر علیه کشورمان می شود اما امنیت کامل در کشور حاکم است و سرمایه گذاران می توانند با آسودگی خاطر اقدام به سرمایه گذاری کنند.

او اظهار کرد: بی تردید با حذف کامل تحریم ها شاهد حضور سرمایه گذاران بسیاری از سراسر جهان در کشور و استان فارس خواهیم بود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس، گردشگری را یکی از مزیت های مهم استان فارس و شهر شیراز دانست و گفت: به دنبال فراهم کردن شرایط برای حضور گردشگران در فارس و شیراز هستیم.

فرقانی افزود: نگاه ما در گسترش روابط با ترکیه نگاهی دراز مدت است و امیدواریم روز به روز شاهد افزایش مبادلات تجاری دو کشور ایران و ترکیه باشیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×