اخبار نساجی

وقتی اروپایی ها تشریفات دیپلماتیک را فراموش کردند/تعجیل برای اعلام بودجه ۸۰۰ میلیارد یورویی

شبکه تلویزیونی دویچه وله اعلام کرد برخی وزیران دارایی منطقه یورو چنان از حصول توافق برای افزایش بودجه صندوق کمک های مالی به کشورهای بدهکار این منطقه به وجد آمدند که تشریفات دیپلماتیک را برای اعلام خبر زیر پا گذاشتند.

وزیران دارایی منطقه یورو موافقت کردند بودجه اضطراری این صندوق به هشتصد میلیارد یورو افزایش یابد. بازارهای مالی واکنش مثبتی به این خبر نشان دادند و رهبران کشورهای اروپایی نیز چنان از این تصمیم به وجد آمدند که با عجله خبر آن را اعلام کردند.

ماریا فکتر وزیر دارایی اتریش برای اعلام این خبر چنان عجله داشت که تشریفات دیپلماتیک را زیر پا گذاشت. او قبل از ژان کلود یونکر رئیس گروه یورو در برابر خبرنگاران حاضر شد و گفت بودجه صندوق کمک های مالی به کشورهای بدهکار به هشتصد میلیارد یورو افزایش می یابد.
افزایش بودجه این صندوق تا این مبلغ برای ولفگانگ شویبله وزیر دارایی آلمان نیز یک پیروزی محسوب شد. برخی کشورها درخواست کرده بودند این بودجه از هشتصد میلیارد یورو نیز بالاتر برود اما شویبله با این درخواست ها مخالف بود.
وی هشدار داده بود که پول بیشتر به حل بحران کمکی نخواهد کرد.

وزیر دارایی آلمان گفت :«اگر ما بخواهیم بازارهای مالی را متقاعد کنیم باید زبان آنها را درک کنیم. برای بازارهای مالی مهمتر این است که ما مشکلاتمان را حل کنیم.»

این پیامی آشکار به پاریس بود. فرانسوا باروا وزیر دارایی فرانسه درخواست کرده بود که تور ایمنی منطقه یورو به یک تریلیون یورو افزایش یابد.
شویبله سرانجام موفق شد فرانسه را با خود همراه سازد اما این که آیا این هشتصد میلیارد یورو برای حل بحران کافی خواهد بود یا خیر مسئله دیگری است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×