اخبار نساجی

تخصیص ارز دولتی به پنج گروه کالایی اولویت‌دار محدود می‌شود

کالاهای مصرفی اساسی، دارو، تجهیزات پزشکی، مواد اولیه و ماشین آلات و همچنین قطعات یدکی پنج گروه کالایی هستند که ارز دولتی برای آنها سوی بانک مرکزی تامین خواهد شد.

ایلنا: اواخر هفته اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به سازمان توسعه تجارت ایران، شرایط جدید ثبت سفارش واردات کالا را اعلام کرد که بر اساس آن کالاهای وارداتی به ۱۰ گروه طبقه‌بندی شد که این گروه کالایی بر حسب اولویت اول تا دهم، از ارز برخوردار خواهند شد.

کیومرث فتح‌اله کرمانشاهی، معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران در این خصوص به ایلنا گفت: طبق این اولویت‌بندی، مقرر شد بانک مرکزی برای تامین ارز گروه‌های کالایی تعیین شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام کند. این ۱۰ اولویت کالایی خود به دو گروه تقسیم می‌شوند که اولویت تامین ارز برای هر یک از این دو گروه متفاوت خواهد بود.

وی افزود: برای گروه نخست که پنج گروه کالایی شامل؛ کالاهای مصرفی اساسی، دارو، تجهیزات پزشکی، مواد اولیه و ماشین آلات و همچنین قطعات یدکی را در بر می‌گیرد، ارز دولتی از سوی بانک مرکزی تامین خواهد شد. گروه دوم نیز برای واردات باید از ارز حاصل از صادرات و یا ارز با منشاء خارجی استفاده کنند.

کرمانشاهی ضمن ابراز امیدواری از اینکه در آینده نزدیک ارز تک نرخی شود، تصریح کرد: امروز شرایط ایجاب می‌کرد که چنین تقسیم‌بندی‌ای صورت گیرد. هرچند که مشکل تامین منابع ارزی نداریم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×