اخبار فرش ماشینی

رشد تولید علم در ایران ۱۱ و نیم برابر جهان است

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: آمارهای بین المللی نشان می دهد در سال ۲۰۰۹ رشد تولید علم در ایران ۱۱ و نیم برابر متوسط جهانی بوده است. ‏
به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(‏econews.ir‏)، “سهراب پور” در همایش پس از ۳۰ سال سیرت و صورت انقلاب اسلامی با اشاره به جهش شتابان تولید علم در ایران پس از انقلاب اسلامی گفت: کل تولیدات علمی ثبت شده ایران در نمایه های بین المللی ۱۷۴۱ مورد بود که این تعداد در سال ۲۰۰۲ به ۲۲۲۸ مورد رسید.
وی افزود: با ادامه رشد تولید علم، میزان مقالات و تولیدات علمی کشور از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ از ۳۲۸۸ به ۹۱۹۸ مورد رسید.

وی گفت: میزان تولیدات علمی کشور در سال ۲۰۰۸ بیش از ۱۱ هزار و ۱۱۵ مورد بوده است که در سال ۲۰۰۹ به ۱۴ هزار و ۱۸۶ مورد رسیده که سهم دانشگاه صنعتی شریف ۱۰۶۳ مورد معادل ۷ و نیم درصد بوده است.
سهراب پور گفت: ایران هم اکنون از نظر تولید علم در حوزه پزشکی بالینی در رتبه پنجاه و سوم در میان بیش از۱۶۰ کشور تولیدکننده علم در این زمینه قرار دارد.

وی اظهارکرد: همچنین رتبه کشورمان در زمینه داروسازی ۴۱ از میان ۸۷ کشور برتر و در بیولوژی رتبه ۵۷ در بین ۱۰۰ کشور تولید کننده مؤثر علم در این زمینه است.
سهراب پور افزود: ایران در نانوتکنولوژی در صدر کشورهای اسلامی قرار دارد و در زمینه شیمی رتبه سی و دوم در بین ۹۲ کشور برتر را دارا هستیم.

وی گفت: در علوم زمین رتبه ۵۱ بین ۱۰۱ کشور و در علوم فیزیک رتبه ۴۶ در بین ۱۱۷ کشور برتر هستیم.
سهراب پور با اشاره به فعالیت های سیاسی و مذهبی گروه های دانشجویی در دانشگاه صنعتی شریف قبل و پس از انقلاب و نقش مؤثر این دانشگاه در مبارزه با رژیم ستم شاهی و پیروزی انقلاب تصریح کرد: این دانشگاه ۱۶۰ شهید تقدیم انقلاب کرده که بیشترین تعداد شهید نسبت به تعداد دانشجویان در دانشگاههای کشور است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×