اخبار نساجی

توقیف کالاها در گمرک به دلایل ارزی نیست

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

توقیف کالاها در گمرک

در حالی که دبیر انجمن صنایع لبنی از انباشت ۱۲ هزار تن کره و ۶۰۰۰ تن شیر خشک در گمرک خبر داده بود، مدیر کل تامین و توزیع کالای وزارت صنعت، معدن و تجارت از ترخیص ۱۰ هزار تن کره در دو هفته اخیر خبر داد و گفت: عدم ترخیص کالا از گمرک به دلیل مسائل ارزی نیست بلکه فرآیندی است که باید طی شود.

علی پورکاوه، مدیر کل تامین و توزیع کالای وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با ایسنا، درباره توقف ترخیص برخی از کالاهای اساسی از گمرک اظهار کرد: هیچ گونه مشکل ارزی بابت واردات کالای اساسی وجود ندارد.

وی ادامه داد: کارگروه هماهنگی‌های سه جانبه بین وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و گمرک در زمینه تامین ارز، ترخیص و توزیع کالا تشکیل و به صورت ویژه پیگیر روند واردات تا توزیع کالاهای اساسی هستند.

پورکاوه ضمن اظهار بی اطلاعی از عدم ترخیص ۱۲ هزار تن کره و ۶۰۰۰ تن شیر خشک از گمرک تصریح کرد: هر کالایی که وارد گمرک می‌شود باید فرآیند ثبت سفارش، مجوز استاندارد، مجوز بهداشت و فرآیند تامین ارز را طی کند تا بتواند از گمرک ترخیص شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیر کل تامین و توزیع کالای وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: در حال حاضر مساله تامین ارز کالاهای اساسی با هیچ مشکلی روبرو نبوده و طبق هماهنگی‌هایی که دیروز با اتحادیه های ذیربط (اتحادیه فرآورده‌های لبنی) انجام شده ترخیص کالاهای اساسی با سرعت در حال انجام است.

وی با تاکید بر این‌که در عرض دو هفته ۱۰ هزار تن کره از گمرک ترخیص شده است بیان کرد: اگر کره از گمرک ترخیص نمی‌شد ما با کمبود کره در بازار مواجه بودیم ولی در حال حاضر این کالا به وفور در بازار یافت می‌شود.

پورکاوه افزود: کره رفته رفته از گمرک به میزان نیاز ترخیص و در شبکه توزیع می‌شود. این کالا به صورت فله‌ای و به میزان مورد نیاز صنایع بسته‌بندی ترخیص، بسته بندی و در بازار عرضه می‌شود.

مدیر کل تامین و توزیع کالای وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان در پاسخ به این سوال که شنیده‌ها حاکی از واردات گوشت قرمز با ارز ۱۲۲۶ تومانی است، تصریح کرد: آنچه که مسلم است کالاهای اساسی در اولویت تامین ارز هستند ولی بحث نرخ ارز واردات آن‌ها بر عهده بانک مرکزی است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×