اخبار نساجی

آغاز اجرای طرح شبنم در استان زنجان

 

آغاز اجرای طرح شبنم در استان زنجان

سرپرست سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گفت : شبکه بازرسی و نظارت مردمی (شبنم) باعث افزایش ضریب نفوذ بازرسی و کنترل کالای قاچاق در بازار گردیده و شاهد خروج کالای قاچاق از بازار خواهیم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنعت ،معدن و تجارت(mimt)و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان زنجان،  حمید صدری با اعلام خبر فوق افزود : این طرح بمنظور مبارزه با توزیع کالای قاچاق و تقلبی ایجاد گردیده به گونه ای که با گسترش ضریب نفوذ بازرسی و کنترل کالاهای قاچاق و غیر مجاز ، همه مردم می توانند دولت را در شناسایی این نوع کالاها یاری نمایند.
وی با اشاره به آغاز اجرای این طرح از بهمن ماه سالجاری تصریح کرد : در این طرح کالاهای وارداتی با هدف شفاف سازی گردش کالا شناسنامه دار شده و در سطح عرضه امکان رهگیری وجود دارد.

سرپرست سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان عنوان کرد : اجرای طرح پایلوت شبنم درابتدا برای چهارگروه کالایی شامل رایانه و تلفن همراه ،لوازم خانگی ،تجهیزات پزشکی و لوازم آرایشی و بهداشتی مشخص شده که به تدریج به سایر گروه های کالایی تعمیم خواهد یافت.

صدری با بیان اینکه دریافت این شناسه مستلزم ورود کالا از مجاری قانونی می باشد اظهار داشت : متقاضیان واردات کالاهای اعلام شده باید قبل از ترخیص کالاهای خود از گمرکات ، مجوز دریافت برچسب رهگیری را جهت ترخیص کالا به گمرکات ارائه نمایند .
وی یادآور شد : بنا به اعلام گمرک زنجان هم اکنون واردات کالاهای اعلام شده از گمرک استان صورت نمی گیرد و به صورت تخصصی از سایر گمرکات انجام می پذیرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

سرپرست سازمان صنعت،معدن و تجارت خاطر نشان ساخت اطلاع رسانی های لازم به اتحادیه های مربوطه و مجمع امور صنفی در خصوص لزوم نصب کد شناسه کالا از بهمن ماه بر روی چهار گروه کالای اعلام شده صورت گرفته و از بهمن ماه بازرسین مجمع در صورت مشاهده کالای فاقد کد با واحدهای عرضه کننده برخورد خواهند کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×