اخبار نساجی

۴۰میلیون عیدی به معاون بانک!

 

40میلیون عیدی به معاون بانک!

یکی از اصلی‌ترین متهمان پرونده اختلاس از بیمه ایران درباره پرداخت ۷۰۰ میلیون تومان به معاون یکی از شعب بانکی ملی گفت: ایشان در یک مرحله ۳۰ میلیون تومان از من قرض گرفته است اما در مرحله بعدی از من توقع پرداخت عیدی به مبلغ ۴۰ میلیون تومان داشت. من هم از آنجا که می‌خواستم کارهایم در بانک راحت‌تر انجام شود به ایشان عیدی دادم.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه هشتمین جلسه دادگاه رسیدگی به اختلاس بیمه آقای (د – س) به عنوان یکی از اصلی ترین متهمان پرونده در جایگاه قرار گرفت و در دفاع از خود گفت: در سال ۸۵ فعالیتم را در بانک ملی به عنوان یک مشتری آغاز کردم و از آنجا که گردش حسابم بالا بود به عنوان مشتری ممتاز بانک شناسایی شدم و وثیقه‌ای گذاشتم تا بتوانم براساس آن تسهیلات اعتباری دریافت کنم. از طرف بانک فردی به دفتر و محل کار من آمد و پس از بررسیهای لازم من را در بانک تأیید کرد اما بانک مدعی شد بررسی اموالم برای مرتبه دوم نیز ضروری است.
قاضی از متهم سئوال کرد: شما به چه دلیلی ۴۰۰ میلیون تومان به آقای (ت) دادید؟

متهم گفت: این آقا ۲۵۰ میلیون تومان به من پول داد تا برایشان ملکی خریداری کنم. آن ملک را با ۵۰ میلیون تومان سود پس از سه هفته فروختم و از آنجا که آقای (ت) به ۱۰۰ میلیون تومان بیشتر از رقم ملکش نیاز داشت جمعا ۴۰۰ میلیون تومان به او پول دادم اما چندی بعد به دلیل نیاز مالی خودم ۱۰۰ میلیون تومانم را از آقای (ت) گرفتم.

قاضی گفت: چرا ایشان برای خرید خانه به شما مراجعه کرد؟

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

متهم گفت: آقای (ت) تخصص خرید خانه را نداشت اما از آنجا که من در کار خرید و فروش ملک تخصص داشتم خانه را خریدم.

قاضی از متهم در مورد پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان پول به آقای (خ) توضیح خواست که متهم گفت: در انجام پروژه سعید‌آباد که قرار بود ۵ هزار واحد خانه پیش‌ساخته بسازم آقای (خ) به من مراجعه کرده و مدعی شد برای عمران و آبادی هر چه بیشتر سعید‌آباد باید ۵۰۰ میلیون تومان به شهرداری آن منطقه در قالب همیاری کمک کند. من هم در دو مرحله ابتدا ۲۰۰ و سپس ۳۰۰ میلیون تومان به ایشان پول دادم.

قاضی گفت: آیا شما در هنگام دادن وجه به آقای (خ) ‌شاهد دارید؟

متهم گفت: خیر اما پولها را به صورت نقدی دادم.

قاضی درباره پرداخت رشوه ۸۰ میلیون تومانی به خانم (س) سئوال کرد که متهم گفت: ایشان ملکی در خیابان فرشته داشتند که از من خواستند تا در بازسازی آن کمکشان کنم. من هم پیمانکاری به آنجا فرستادم تا به این ترتیب کارهای بازسازی را انجام دهد و از این بابت ۸۰ میلیون تومان در آن خانه هزینه کرده است اما خانم (س) هیچ نقشی در گرفتن تسهیلات از جانب من نداشته است.

وی درباره پرداخت ۷۰۰ میلیون تومان به آقای (ج) معاون یکی از شعب بانکی ملی نیز گفت: ایشان در یک مرحله ۳۰ میلیون تومان از من قرض گرفته است اما در مرحله بعدی از من توقع پرداخت عیدی به مبلغ ۴۰ میلیون تومان داشت. من هم از آنجا که می‌خواستم  کارهایم در بانک راحت‌تر انجام شود به ایشان عیدی دادم.

متهم درباره اخلال در نظام اقتصادی کشور به مبلغ ۵ میلیارد تومان نیز گفت: من اخلالی در نظام اقتصادی کشور ندیدم بلکه تسهیلاتی که از بانک گرفته بودم و به واسطه آن اقلامی را وارد کشور کرده بودم را در منطقه آزاد فروختم که این جرم نیست.

وی، خرید و فروش غیرقانونی ارز به مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار را اصلا نپذیرفت و با بیان اینکه من نیازی به خرید و فروش ارز نداشتم گفت: من خودم کسی بودم که ارز وارد کشور می‌کردم دیگر نیازی نبود که بخواهم آن را به صورت غیرقانونی خریداری کنم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×