اخبار فرش ماشینی

ست کردن فرش دستباف با دکوراسیون داخلی ۲۰۲۲

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

ست کردن فرش دستباف با دکوراسیون، یکی از پر تکرارترین سوال هایی می باشد که بسیاری از مشتری های ما زمان انتخاب با آن مواجه می شوند. در چیدمان قالی دست بافت مخصوصاً اگر قرمز رنگ باشد لازم است که به مبل ها و پرده ها خیلی دقت شود تا هارمونی رنگی رعایت شود.

ما در این مقاله قصد داریم که مهمترین اصول ست کردن فرش دستباف را با سایر وسایل خانه بیان کنیم و برای شما بهترین حالت های رنگی که می توانید از آنها استفاده کنید را بررسی خواهیم کرد.

اصول ست کردن فرش دستباف

قالی های دست بافت جز زیباتری هنرهای تاریخی ایران می باشند که دارای طراحی پیچیده و پر نقش و نگاری می باشند و در صورتی که نتوانید از رنگ ها مناسب برای ست کردن فرش دستباف انتخاب کنید؛ شما با یک فضای بسیار شلوغ و بد همراه خواهید شد که اصلا باهم هماهنگی ندارند. مهمترین این نکات و اصول این موارد می باشد:

۱. از یک رنگ استفاده کنید

یکی از اصولی که شما می توانید از آن استفاده کنید، اصل سادگی می باشد. ساده تر بخواهیم توضیح بدهیم باید گفت که شما می توانید از یک رنگ برای ست کردن فرش دستباف و مبل ها استفاده کنید.

البته بهتر است که رنگ مبل ها هم رنگ فرش باشد ولی کمی تیره تر، یعنی اگر فرش کرم رنگ می باشد مبل ها باید کرم تیره باشد. یادتان باشد در این روش باید رنگ پرده ها و سایر تجهیزات باید با رنگ فرش و مبل متفاوت باشند تا فضا کسل کننده و بی روح نشود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

 

۲. ست کردن فرش دستباف تیره

برای قالی های دست بافت تیره لازم است نکات و اصولی را بدانید. زمانی که فرش شما تیره باشد و شما مبل را نیز تیره انتخاب کنید با اینکار مبل جلوه اصلی را در دکوراسیون شما پیدا خواهد کرد.

یادمان باشد که فرش های دستباف اصولاً گران قیمت می باشد و ما باید تلاش کنیم که به جا مبل ها این فرش ها باشند که در جلوه اصلی قرار بگیرند. به همین خاطر باید تلاش کنید که وقتی فرش های شما تیره می باشد از مبل های روشن استفاده کنید.

دقت به این اصل و نکته در ست کردن فرش های دستباف پر نقش و نگار، مثل فرش های دستباف تبریز بسیار مهم تر می شود.

ست کردن فرش دستباف با دکوراسیون داخلی 2022

۳. فرش های دارای رنگ های بالا

فرش هایی که بیش از یک رنگ قالب دارند دست شما را برای ست کردن باز می گذارند. یعنی اگر قالی دست بافت شما به جای اینکه تک رنگ باشد، رنگ های دیگری نیز داشته باشد شما می توانید از این موضوع به نفع خود استفاده کنید و برای ست کردن فرش دستباف با مبل ها و پرده ها استفاده کنید.

شما می توانید هر کدام از رنگ ها فرش را انتخاب کنید و مبل ها را هم رنگ آنها انتخاب کنید. این مدل دکوراسیون و طراحی برای فرش دستباف مدرن بسیار ایده آل می باشد. چون رنگ های آنها تفکیک شده و چند رنگ غالب دارند.

۴. فضای درست انتخاب کنید

نکته بعدی که باید به آن دقت شود این موضوع می باشد که فرش های دست بافت دارای ارزش و اصالت بالایی می باشند و به همین خاطر لازم است فضایی را انتخاب کنید که بتواند این موضوع را به درستی نشان دهد.

فضای انتخابی باید متراژ بیشتری از فرش داشته باشد و به گونه ای باشد که مبل ها بتوانند ۲۰ الی ۳۰ سانتی متر از اطراف فرش فاصله داشته باشند.

۵. نقش کوسن ها در ست کردن فرش دستباف

گاهی مواقع شما این امکان را ندارید که رنگ بندی مبل و یا قالی را تغییر دهید تا بتوانید آنها را به خوبی هماهنگ کنید. در این مواقع کوسن های می توانند به کمک شما برای داشتن یک دکوراسیون ایده آل بیاید.

ست کردن فرش دستباف با دکوراسیون داخلی 2022

شما در واقع می توانید با خرید کوسن های هم رنگ با فرش دستباف خود عدم هماهنگی در بین مبل ها و فرش را از بین ببرید و یک طراحی ایده آل خلق کنید.

۶. پرده ها و فرش باهم مکمل می باشند

یادتان باشد که پرده ها را برای ست کردن فرش دستباف به گونه ای خریداری کنید که با قالی شما مکمل باشد. یعنی اگر فرش های شما دارای طرح شلوغ و رنگ تیره ای می باشد، شما بهتر است که پرده ها با رنگ روشن و با طراحی ساده و خلوت استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

۷. طرح مبل و قالی یکی نباشند

گاهاً این اشتباه زیاد تکرار می شود که افراد فکر می کنند برای ست کردن فرش دستباف چون اصولاً دارای طرح های شلوغ می باشند باید مبل ها نیز به این شکل انتخاب شوند و دارای نقش و نگار زیاد باشند.

یادتان باشد اگه رنگ بندی فرش شما زیاد بود از مبل های تک رنگ برای دکوراسیون خود استفاده کنید و اگر طرح های فرش شلوغ بود، از طرح های ساده برای مبل استفاده کنید. البته فراموش نکنید این موضوع فقط برای طرح های خیلی شلوغ می باشد.

 

ایده های ست کردن فرش دستباف

بعد از آنکه مهمترین اصول و نکاتی که لازم بود در مورد دکوراسیون منزل خود بدانید را بیان کردیم، در اینجا سعی داریم ایده های جذاب رنگ بندی به شما ارئه دهیم که بتوانید برای جلوه بیشتر منزل خود استفاده کنید.

۱. ست کردن فرش دستباف قرمز

قطعاً قبول دارید که فرش های قرمز رنگ یا لاکی بیشترین حجم فروش در بین قالی های دست بافت و ماشینی را دارا می باشند، به همین خاطر اولین گزینه ما برای بررسی این رنگ می باشد.

ست کردن فرش دستباف با دکوراسیون داخلی 2022

برای ست کردن فرش دستباف قرمز لازم است شما اول بفهمید که دنبال چی هستید؟ یک دکوراسیون مدرن یا یک دکوراسیون سنتی و معمولی؟

اگر دنبال سبکی مدرن هستید سعی کنید رنگ مبل ها و پرده ها را از رنگ های خنثی مثل سفید، طوسی، کرم و مشکی استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

اما برای دکوراسیون های سنتی توصیه می شود که از رنگ های مکمل استفاده کنید. مکمل رنگ قرمز، سبز است. استفاده از این ترکیب رنگی و همچنین استفاده از رنگ های آبی، زرد، نارنجی، سفید و شیری برای سایر وسایل منزل بسیار زیبا می باشد.

۲. ست کردن فرش دستباف سرمه ای

یکی از گزینه هایی که برای قالی با رنگ سرمه ای بسیار توصیه می شود استفاده از رنگ کرم می باشد. تیرگی رنگ سرمه ای فرش با روشنی رنگ کرم مبل ها یا پرده های بسیار سازگاری دارند.

شما همچنین می توانید از رنگ سفید نیز برای اینکار استفاده کنید. سفید مدرن بودن به دکوراسیون شما می بخشد و جز رنگ های خنثی بسیار مناسب برای رنگ ست کردن فرش دستباف سرمه ای می باشد.

اگر دنبال یک فضای لاکچری و پولداری نیز می باشید با رنگ سرمه ای فرش، توصیه می کنیم که مبل ها را رنگ قهوه ای خریداری کنید.

۳. فرش دستباف فیلی رنگ

ست کردن فرش دستباف با دکوراسیون داخلی 2022

رنگ سال ۲۰۲۲  یک چیزی بین سرمه ای و فیلی می باشد و به همین خاطر گزینه دیگری که می تواند برای خرید بسیار مناسب می باشد استفاده از رنگ بندی فیلی می باشد.

برای ست کردن فرش دستباف فیلی رنگ شما بهتر است از مبل های کمی تیره تر از فیلی و نزدیک به سرمه ای استفاده کنید و کوسن هایی که خریداری می کنید را رنگ قهوه ای یا زرد انتخاب کنید تا یک دکوراسیون مدرن داشته باشید.

شما همچنین می توانید از رنگ های خنثی برای ست شدن با فرش فیلی استفاده کنید، ولی یادتان باشد رنگ مشکی ممکن است که فضای شما کمی تاریک شود و به همین خاطر توصیه ما سفید می باشد.

ست کردن فرش دستباف با دکوراسیون داخلی 2022

ما در این مقاله تلاش کردیم هر آنچه که لازم است در مورد ست کردن فرش دستباف با مبل ها و پرده ها بدانید را به طور دقیق بررسی کنیم و جدیدترین ایده ها را برای شما معرفی کنیم، اما در صورتی که باز هم سوال و یا نکاتی در مورد سرفصل های گفته شده توسط ما دارید می توانید آن را در قسمت کامنت ها با ما به اشتراک قرار دهید.

منبع: farahancarpet

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×