اخبار نساجی

افزایش مبادلات ایران و آلمان رژیم صهیونیستی را عصبانی کرد

 

رشد قابل توجه مبادلات تجاری ایران و آلمان خشم رژیم صهیونیستی را برانگیخت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری جروزالم پست، آمارهای تجاری جدید نشان می دهد که بخش صنایع آلمان از کاهش تحریم های ایران منتفع شده است.

بر اساس گزارش دفتر آمار فدرال آلمان، ارزش کالاهای صادراتی آلمانی به ایران در سال ۲۰۱۴، با ۳۰ درصد رشد به ۲.۴ میلیارد دلار رسیده است.
رشد حجم مبادلات تجاری ایران و آلمان و برگزاری یک همایش تجاری با موضوع ایران در اواخر ماه فوریه توسط اتاق صنایع و بازرگانی هانوفر، خشم رژیم صهیونیستی را برانگیخته است.

سخنگوی سفارت رژیم صهیونیستی در آلمان در این باره گفت: «واضح است که نهاد سازمان دهنده این همایش، در پی ارتقاء سطح روابط تجاری با ایران بوده است، اما اکنون زمان چنین ابتکاراتی نیست، زیرا تحریم های بین المللی همچنان پابرجا هستند و مذاکرات نیز در مرحله ای حساس قرار دارد.»

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: «به علاوه، نباید فراموش کرد که ایران کشور حامی و تامین کننده مالی تروریزم در سراسر جهان  است.»

همایش مذکور با حضور رولاند وستبه، یکی از مقامات بخش تجارت و مالیه بین المللی وزارت امور خارجه آلمان برگزار شد.

دانیل برنبک، رئیس اتاق صنایع و بازرگانی ایران و آلمان که این همایش را ترتیب داده بود گفته بود، من «هیچ اشکال اخلاقی ای» در مورد تجارت با ایران نمی بینم.

به دنبال امتناع دولت آلمان از غیرقانونی اعلام کردن فعالیت بانک تجاری اروپایی ایرانی در هامبورگ، تنش ها بین این کشور و رژیم صهیونیستی بالا گرفته است.

اگر ایران و ۶ قدرت جهانی بتوانند تا پایان ماه مارس به توافقی نهایی در خصوص موضوع هسته ای دست یابند، منفعت اقتصادی بادآورده ای نصیب برلین خواهد شد.

ولکر تریر، عضو اتحادیه اتاق های تجارت و بازرگانی آلمان گفت: «در طی ۵ سال آینده، دو برابر شدن حجم صادرات (به ایران) امکان پذیر است. در سال ۲۰۰۵، این رقم به حدود ۵ میلیارد یورو رسید. ما می خواهیم در کوتاه مدت مجددا به این رقم برسیم.»

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×