اخبار نساجی

افزایش ۲۸ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران و کاهش ۷۶ هزار بشکه‌ای عربستان

 

افزایش 28 هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران و کاهش 76 هزار بشکه‌ای عربستان

اوپک اعلام کرد: تولید نفت ایران در نخستین ماه سال ۲۰۱۳ با افزایش ۲۸ هزار بشکه‌ای در روز به ۲.۶۹۱میلیون بشکه در روز و تولید نفت عربستان با کاهش ۷۶ هزار بشکه‌ای به ۹ میلیون بشکه رسید.

به گزارش فارس به نقل از سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام (اوپک) تولید نفت ۱۲ کشور عضو تولید نفت این سازمان در ماه ژانویه ۲۰۱۳ با روزانه ۲۱.۲هزار بشکه کاهش مواجه شده و به ۳۰.۳۲ میلیون بشکه در روز رسیده است.

در این میان، تولید نفت ایران با افزایش ۲۸.۲ هزار بشکه‌ای در روز نسبت به ماه قبل به ۲.۶۹۱ میلیون بشکه در روز رسید.

بر اساس این گزارش، تولید نفت عربستان با کاهش ۷۵.۸ هزار بشکه‌ای در روز نسبت به ماه پیش از آن به ۹.۱۰۵ میلیون بشکه در روز رسید.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

از ۱۲ کشور عضو اوپک، ۵ کشور عربستان، نیجریه، الجزایر، لیبی و امارات در ماه ژانویه، کاهش تولید داشتند که کاهش تولید عربستان از دیگر کشورها چشمگیرتر بود. تولید نفت این کشور با وجود ادعای ریاض مبنی بر تولید بیش از ۱۰ میلیون بشکه نفت در روز نزدیک به ۹ میلیون بوده است.

کشورهای آنگولا، اکوادور، ایران، عراق، کویت، قطر و نزوئلا نیز با ۱۸۹.۳ هزار بشکه در روز افزایش روبرو بوده‌اند.

تولید نفت ۱۲ کشور عضو اوپک در ماه ژانویه به این شرح است: الجزایر ۱.۱۵۱ میلیون بشکه در روز ، آنگولا ۱.۸۱۲، اکوادر ۰.۵۰۲، ‌ایران ۲.۶۹۱، عراق ۳.۰۳۳، کویت ۲.۸۵۰، لیبی ۱.۴۰۱، نیجریه ۲.۰۱۷،‌ قطر ۰.۷۵۵، عربستان ۹.۱۰۵، امارات ۲.۶۲۳ و ونزوئلا ۲.۳۷۹میلیون بشکه در روز.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×