اخبار نساجی

پیشنهاد نعمت‌زاده برای اختصاص ۲ درصد درآمد واردات به توسعه صادرات

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با پیشنهاد اختصاص ۲ درصد درآمد کل واردات به سرمایه گذاری در توسعه صادرات گفت: رویکرد صادراتی یک ضرورت است و ما باید توانمندی‌هایمان برای صادرات تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ساسان قربانی سخنگویی  شورای سیاستگذاری و نظارت بر صنعت خودرو گفت :دربیست و پنجمین جلسه شورای سیاستگذاری و نظارت بر صنعت خودرو که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت ، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و دیگر اعضا تشکیل شد،  محورهای مربوط به  نقد قیمت‌گذاری و قیمت خودرو ، تأکید بر افزایش تولید و عرضه خودروهایی با سوخت گاز و تسریع در خروج خودروهای فرسوده و پرمصرف مطرح شد

وی گفت : در این جلسه وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن ارائه راهکارهایی گفت که در حال حاضر ۲۰ میلیون لیتر بنزین از طریق استفاده از خودروهای گازسوز در کشور صرفه‌جویی سوخت شده است.

قربانی افزود: درجلسه شورای سیاستگذاری و نظارت بر صنعت خودرو ،ضرورت توجه به فعالیت‌های بیشتر در زمینه حفظ محیط زیست، رعایت استانداردهای یورو ۴، شاخص‌های ایمنی و عدم تولید خودروهای غیرکیفی مورد تاکید قرار گرفت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

سخنگوی  شورای سیاستگذاری و نظارت بر صنعت خودرو  گفت: نعمت زاده در این جلسه تأکید کرد”با توجه به نقش صنعت خودرو در توسعه اقتصادی کشور باید بسترهای لازم برای حفظ این صنعت فراهم گردد و کاستی‌های موجود برای تحقق و رضایتمندی مشتری با تمام توان برطرف شود.”

قربانی با اشاره به وضعیت خروج خودروهای فرسوده در کشور گفت: در این جلسه وزیر صنعت،معدن وتجارت مطرح کرد از  ابتدای سال تاکنون بیش از  180 هزار دستگاه خودروی فرسوده اسقاط شده و از چرخه حمل و نقل و تردد خارج شده است. این در حالی است که این رقم در سال گذشته حدود ۷۵ هزار دستگاه بوده است.

وی گفت: نعمت‌زاده با اشاره به کشورهای مختلف دنیا بیان کرد”رویکرد صادراتی یک ضرورت است و ما باید توانمندی‌هایمان برای صادرات تقویت شود. چون اگر ما محصول صادراتی تولید کنیم قطعاً رضایت‌مندی مشتری داخلی را نیز خواهیم داشت و مثلاً می‌توانیم با اختصاص ۲ درصد از درآمد ناشی از کل واردات برای توسعه صادرات سرمایه‌گذاری کنیم.”

قربانی همچنین توضیح داد: در این جلسه رحمانی رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از فعالیت‌های انجام شده اعلام کرد” باید توان بخش‌های مختلف شرکت‌های تولیدی تجمیع شود چرا که این موضوع می‌تواند از هزینه‌های اضافی جلوگیری و باعث توسعه صنعت خودرو شود.”

وی گفت: رییس کمیسیون  صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی  در این جلسه تصریح کرد” ما می‌توانیم مراکز تحقیقاتی مشترک داشته باشیم چراکه این روش در کشورهای توسعه یافته ای که دارای صنعت خودرو هستند انجام شده و نتیجه‌ بخش بوده است.”

قربانی ضمن اعلام حمایت کمیسیون صنابع ومعادن مجلس از توسعه صادرات گفت: رحمانی تصریح کرد ما در مجلس از هر حرکت صادراتی صنعت استقبال و حمایت می‌کنیم و قطعاً در تصویب بودجه به این نکته خواهیم پرداخت.

دربیست و پنجمین جلسه شورای سیاستگذاری و نظارت بر صنعت خودرو همچنین، رییس انجمن واردکنندگان خودرو گزارشی از فعالیت‌های وارداتی شرکت‌ها و افراد حقیقی ارائه داد که در نهایت مقرر شد برای برنامه‌ریزی و مدیریت واردات ترتیبی اتخاذ گردد که واردات خودرو از مسیرهای قانونی و قابل کنترل صورت گیرد تا خودروهای غیرکیفی و غیراستاندارد وارد بازار نشود، در این خصوص مقرر شد بررسیهای دقیقی تا جلسه بعدی شورای سیاستگذاری خودرو صورت گیرد.

در ادامه  این جلسه مشکلات و موانع جاری در صنعت خودرو و فعالیت‌های مربوط مطرح گردید و عنوان شد در تاریخ پنجم بهمن ماه نشست تخصصی صنعت خودرو با عنوان “نقد قیمت‌گذاری” تشکیل می شودکه  گزارش ارائه شده در هیات دولت درخصوص صنعت خودروی کشور طی آن نشست مورد تبادل نظر قرار می گیرد.

گفتنی است که در جلسه هیات دولت رییس جمهور ضمن اشاره بر نقش صنعت خودرو بر رشد  اقتصادی در سال جاری تاکید کرد .

رئیس جمهور تاکید کرده است: باید رضایت مشتری به عنوان اصل محوری در فعالیت‌ها مدنظر قرار گیرد.

روحانی  همچنین برتولید صادرات محور تاکید نموده و از قطعه‌سازان خواست که برای کسب دانش فنی روز با شرکت‌‌های بین‌المللی معتبر همکاری کنند.

رییس جمهوری با تأکید مضاعف بر نقش صنعت خودرو بر اقتصاد کشور از مسئولین مرتبط درخواست کرده که برنامه صادراتی داشته باشند.

از نکات دیگر اشاره شده توسط وی تأکید بر استفاده از منابع مالی شرکت‌های خودروسازی فقط برای توسعه صنعت خودرو و توجه به ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه، همکاری بیشتر و بهتر با دانشگاه‌ها و تولید بر مبنای تیراژ اقتصادی بوده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×