اخبار نساجی

واکنش‌ بهمنی به پاداش میلیاردی بانک‌ها

 

واکنش‌ بهمنی به پاداش میلیاردی بانک‌ها

رئیس کل بانک مرکزی درباره پرداخت پاداش های کلان و میلیاردی به مدیران بانک های خصوصی گفت : بانک های خصوصی تابع قانون تجارت هستند.

به گزارش پارس، محمود بهمنی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت : بر اساس قانون تجارت ، مدیران خصوصی شرکت های سهامی عام و خاص می توانند ۵ تا ۱۰ درصد سود خود را میان اعضای هیئت مدیره تقسیم کنند.

وی افزود :‌ این مدیران بر اساس زحمت بیشتری که می کشند سود بیشتری می برند و پاداش بیشتری می گیرند.

بهمنی گفت : در این حال ما به این مسئله اعتقادی نداریم و در حال تدوین سازکاری برای این موضوع هستیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بنابر گزارش برخی خبرگزاری ها ، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از پیگیری موضوع برخی اخبار منتشر شده در مورد اختصاص پاداش میلیاردی ۹ بانک به اعضای هیات مدیره خود خبر داده است.

ارسلان فتحی‌پور گفته است : مطمئنا کمیسیون اقتصادی موضوع اعطای پاداش میلیاردی به چند بانک را مورد رسیدگی قرار خواهد داد تا مشخص شود این بانک‌ها خصوصی یا دولتی بوده‌اند.

بهمنی: ۲۴ میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی

رئیس کل بانک مرکزی گفت : برای واردات اولویت ۱ و ۲ کالایی که شامل کالاهای اساسی است ، ۲۴ میلیارد دلار در نظر گرفته ایم.

محمود بهمنی گفت: تاکنون با وجود اینکه همه این ارز مصرف نشده اما کالاهای اساسی به میزان کافی وارد کشور شده و اگر نیاز باشد واردات را ادامه می دهیم.

وی افزود : در جلسه امروز پیگردهای لازم برای برخی انحراف ها را مد نظر قرار دادیم.

بهمنی گفت :برنامه ما این است که همه نیازهای خرد مردم را در بانک ها و مرکز مبادلات ارزی تأمین کنیم.

وی افزود : اولویت های کالایی تا اولویت هشتم آزاد شد و افراد می توانند برای واردات، ارز بگیرند و هیچ دلیلی نمی بینم که بخواهد تقاضایی در بازار آزاد وجود داشته باشد.

بهمنی افزود : نقایص مرکز مبادلات را برطرف کردیم و اگر تقاضاهایی را دوباره شناسایی کنیم ، برآورد می کنیم تا پاسخ دهیم.

وی گفت : برای دانشجویان بورسیه با تأیید وزارت علوم و برای افراد بیمار ، همه ارز مورد نیاز به نرخ ۱۲۲۶ تومان تأمین می شود و مسافران و دانشجویان غیربورسیه می توانند به مرکز مبادلات یا بانک هایی که تعیین کرده ایم مراجعه کنند، بنا بر این تقاضایی نداریم که بلاتکلیف باشد.

رئیس کل بانک مرکزی گفت : تا پنجشنبه ۲۹۵۳ فقره گشایش اعتبار اسنادی داشتیم و یک میلیارد دلار تأمین نیاز کردیم و حتی پیش بینی شده است اگر نیاز ماهانه بیش از این رقم باشد ، تامین کنیم.

وی با بیان اینکه روند نرخ ارز رو به کاهش است، گفت : انتظار ما برای کاهش خیلی بیشتر از نرخی است که در مرکز مبادلات عرضه می شود و امیدواریم این روند رو به کاهش ادامه یابد و برنامه ما نیز همین است.

وی افزود : اولویت ۱۰ ‌ کالاهایی بود که اصلاً نیاز کشور نیست و برخی اقلام شاید از اولویت ۹ و ۱۰ نیاز کشور باشد که می شود با غربالگری آنها را به اولویت ۸ آورد.

بهمنی درباره سکه بهار آزادی گفت : در پیش فروش گذشته ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه سکه فروخته شد که هنوز داریم تحویل می دهیم.

وی افزود : قیمت جهانی طلا ۵۳ دلار در هر اونس در هفته گذشته کاهش یافته اما چرا قیمت بالا رفته است ؟ مقداری از آن آثار روانی است و عده ای حتماً در این بازار متضرر می شوند بالاخره یک جایی قیمت دلار نرخ واقعی خودش را پیدا خواهد کرد و ما نگرانیم افراد متوسط که وارد این بازارها می شوند ، متضرر شوند.

وی درباره منابع قرض الحسنه و وام ازدواج افزود : مصرف منابع قرض الحسنه از ۳۹ درصد به ۱۰۱ درصد رسیده و بیش از توان بانکها در قرض الحسنه و همچنین در بخش اشتغال استفاده شده است.

وی افزود : ممکن است برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه نوبت بندی به خاطر محدودیت جذب منابع داشته باشیم.

برای وام کمتر از ۱۰ میلیون تومان بخشنامه کردیم اگر بانکی بیش از یک ضامن بخواهد مردم می توانند به روابط عمومی یا بخش نظارت بانک مرکزی مراجعه کنند و با بانک خاطی برخورد می کنیم.

وی افزود : برخی ارز را سپرده گذاری کردند که بانک ها باید هر وقت این افراد ارزشان را خواستند حتی سودش را هم باید به ارز بدهند در غیر این صورت بانک مسئول است و حتماً رئیس شعبه را عوض می کنیم.

بهمنی گفـت : پول مردم پیش ما امانت است و هر ارزی که گذاشته اند در هر لحظه خواهیم داد.

رئیس کل بانک مرکزی درباره قیمت گذاری سکه گفت :‌ اعتقاد داریم اول باید قیمت ارز را تثبیت کنیم بعد بیاییم روی سکه چون قیمت جهانی طلا را به قیمت روز دلار محاسبه می کنند.

وی درباره مرکز مبادلات ارزی گفت :‌ ما هنوز ارز دولتی را برای واردات مصرف نکرده ایم و صادرکنندگان نیز مکلف هستند ارز خود را بیاورند و با نظر بانک مرکزی برای واردات تخصیص دهند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×