اخبار نساجی

قیمت خودروهای تجاری کاهش می‌یابد

 

 

به گفته مدیر فروش آریا دیزل تصمیم اخیر مبنی بر تخصیص ارز مبادله‌ای به واردات خودروهای تجاری مورد استفاده در سیستم حمل و نقل عمومی موجب کاهش قیمت این محصولات در بازار خواهد شد.

مصطفی ممقانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در چند ماهه اخیر به دنبال نوسانات نرخ ارز و تخصیص نیافتن مناسب آن به تولید‌کنندگان و وارد‌کنندگان خودروهای تجاری، قیمت این محصولات افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه کامیونی که قیمت آن ۲۰۰ میلیون تومان بود در حال حاضر به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است، اظهار کرد: در حال حاضر در بازار این محصولات تنها تعداد محدودی کامیون‌ چینی عرضه می‌شود که قیمت آن‌ها نیز به دلیل عدم عرضه کامیون‌های اروپایی افزایش شدید و غیر واقعی داشته است.

مدیر فروش آریا دیزل ادامه داد: در این شرایط درصورت تخصیص ارز مبادله‌ای به واردات کامیون و خودروهای سیستم حمل‌ و نقل عمومی شاهد بهبود وضعیت عرضه این محصولات در بازار و کاهش میانگین ۲۰ درصدی قیمت خودروهای تجاری خواهیم بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: در وضعیت فعلی شرایط واردات خودروهای تجاری مورد استفاده در سیستم حمل و نقل عمومی باید تسهیل شود به عنوان مثال برای محصولاتی که در سال‌های اخیر مجوز واردات داشته‌اند، مجوز دوباره‌ای از سازمان استاندارد، محیط زیست و شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت طلب نشود زیرا این کار موجب افزایش مدت زمان و هزینه‌های واردات می‌شود.

ممقانی تصریح کرد: همچنین در حال حاضر با توجه به برخی شرایط داخلی و خارجی، ارتقاء استاندارد آلایندگی محصولات تجاری به یورو ۴ به صلاح نیست بنابراین بهتر است این کار به شرایط بهتری موکول شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×