اخبار فرش ماشینی

از دانش و علم در احیای فرش دستباف سیستان استفاده شود ‌

 

 

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: در استانی که نرخ بیکاری از حد متعارف بالاتر است، ایجاد و توسعه فعالیت‌های اقتصادی کوچک اشتغالزا اجتناب ناپذیر است، اما کمیته امداد امام(ره) با سرمایه کم و دانش فنی بومی در مدت زمان کوتاه و به راحتی فرصت‌های شغلی مناسب و پایدار برای جوانان به ویژه افراد تحت پوشش ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان و بلوچستان، سیدباقر حسینی، با حضور جمعی از مسئولان محلی و مدیر کمیته امداد شهرستان هامون در بازدید از کلاس‌های آموزشی کمیته امداد این شهرستان اظهار کرد: در استان سیستان و بلوچستان با وجود دارا بودن ظرفیت‌های فراوان، ذخایر متفاوتی از مواد معدنی و ظرفیت‌های خدادادی فراوان علاوه بر عدم برخورداری از برخی زیرساخت‌ها، از آمار بالای بیکاری نیز رنج می‌برد.

وی افزود: پهناورترین استان کشور به دلیل برخورداری از ویژگی‌های خاص فرهنگی، موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی از ظرفیت‌های بالایی برای توسعه پایدار برخوردار است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به اینکه استان سیستان و بلوچستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی سیاسی، انسانی و طبیعی و مرزهای گسترده خشکی و آبی و دسترسی آن به آب‌های آزاد از موقعیت استراتژیکی در کشور و منطقه برخوردار است، بنابراین با توجه بیشتر به آن می‌توان چرخ اقتصاد را به خوبی به گردش درآورد.

حسینی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) موفق در ایجاد و توسعه فعالیت‌های اقتصادی کوچک اشتغال زاست، اضافه کرد: اما در عین حال برخی پروژه‌هایی که می‌توانند پویایی چشمگیری در اشتغالزایی را فراهم کنند نیز مدت‌هاست که در فهرست تامین اعتبارات لازم قرار دارند که با تامین اعتبار آنها می‌توان با اتخاذ تدابیر مناسب به خوبی از مشکلات عبور کرد.

وی گفت: توانمند کردن افراد تحت پوشش جهت خروج از چرخه فقر وظیفه ذاتی کمیته امداد است، تاکنون نیز این وظیفه به خوبی اجرایی شده است‌.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش مسئولان کمیته امداد شهرستان هامون اضافه کرد: احیاء فرش دستباف منطقه سیستان گامی بلند برای توانمندسازی بسیاری از خانواده‌های نیازمند و سایر اقشار است، چرا که همین آموزش‌هایی که در زمینه فرش دستبافت در کمیته امداد امام خمینی (ره) انجام می‌شود، صورت نمی‌گرفت، اصلاً بافت فرش توجیه اقتصادی نداشت.

حسینی بیان کرد: باید از دانش و علم در احیای فرش دستباف سیستان استفاده شود و بهترین مدل‌های روز طراحی شده و در اختیار بازار مصرف قرار گیرد تا استان بتواند بازار فرش جهان را در دست گیرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×