اخبار نساجیمقالات نساجی

Easy Mask یک ماسک صورت مد روز و سبز(ویدیو)

محصول همکاری پایدار صنعتی Indorama ،DyeCooو STOLL

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

ترجمه و تدوین: فروغ امیر شیرزاد – تحریریه مجله نساجی کهن

Easy Mask محصول یک همکاری پایدار صنعتی میان شرکت‌های Indorama ، DyeCoo  و STOLL

در حالی که وارد سال دوم شیوع بیماری همه گیر COVID-19 در سراسر جهان می‌شویم، نیاز به تولید و استفاده از ماسک‌ها همچنان ادامه دارد.

در عین حال که ماسک‌ها کمک زیادی به کاهش شیوع ویروس و محافظت از افراد می‌کنند، مشکلات زیست محیطی مانند ضایعات و آلودگی را نیز تشدید می‌کنند.

EASY MASK  یک ابتکار مشترک میان شرکت‌های Indorama ، DyeCoo  و STOLL برای تولید یک ماسک مد روز با ذهنیت پایدار در کل مراحل تولید است. با استفاده از فناوری‌های پیشرفته این سه شرکت، این ماسک نه تنها ضایعات ایجاد نمی‌کند، بلکه باعث کاهش مصرف آب و انرژی می‌شود.

رویکرد طراحی این ماسک، تضمین می‌کند که تمام اجزای آن به راحتی تجزیه شده یا برای تولید ماسک‌های دیگر دوباره استفاده می‌شوند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

Deja  یک برند پلی استر بازیافتی پایدار از Indorama  است
Deja  یک برند پلی استر بازیافتی پایدار از Indorama  است

پلی استر بازیافتی DejaTM

Deja  یک برند پلی استر بازیافتی پایدار از Indorama  است که در تهیه Easy Mask استفاده شده است. این نخ پلی استر از بطری‌های PET بازیافتی ساخته شده است و می‌تواند برای بسیاری از کاربردهای خانگی و پوشاک استفاده شود. این نخ در استانداردهای پایداری از جمله GRS ، Ecomark ، RCS ، Oeko-Tex 100 و Reach از نظر مواد اولیه و فرآیندهای تولید کاملا مورد تائید و قابل ردیابی است.

شرکت هلندی DyeCoo
شرکت هلندی DyeCoo

رنگرزی CO2

نخ بازیافتی Deja  با استفاده از فناوری نوآورانه رنگرزی دی اکسید کربن توسط شرکت هلندی DyeCoo در کارخانه CleanDye رنگرزی می‌شود. دستگاه‌های رنگرزی sc-CO2 می‌توانند نخ‌ها یا رول‌های پارچه‌ای را بدون استفاده از آب و مواد شیمیایی در یک فرآیند حلقه بسته، رنگرزی کنند.

با استفاده از ماده رنگی خالص و غیر سمی Corangar ساخته شده توسط Colourtex ، در ترکیب با sc-CO2 که ۹۵٪ در دستگاه احیا می‌شود، این روش رنگرزی در مقایسه با فناوری‌های سنتی رنگرزی، تأثیر زیست محیطی کمتری دارد. از آنجا که دی اکسید کربن در هر روز و در کل دنیا کیفیت یکسانی دارد، این فناوری قابل اعتماد و قابل تولید در سراسر دنیا می‌باشد.

ماسک صورت جدید
دستگاه‌های STOLL

طراحی و تولید

مزایای محصول پایدار Easy Mask که با استفاده از پلی استر بازیافتی و فناوری رنگرزی CO2 به دست آمده است، با طراحی و روش تولید آن بهبود می‌یابد. EASY MASK یک رویکرد تازه برای تفسیر مجدد ماسک پزشکی سنتی از منظر طراحی است.

استفاده از آن ساده و پوشیدن آن راحت است. رویکرد طراحی آن، امکان شخصی‌سازی و تولید بر اساس تقاضا را فراهم کرده و ضایعات تولید را به زیر ۱٪ می‌رساند. تهویه یکپارچه آن قابلیت تنفس‌پذیری را افزایش می‌دهد. اگرچه از فرد در برابر عفونت محافظت نمی‌کند اما گسترش ویروس‌ها را محدود می‌کند.

ماسک صورت جدید

در روش تولید و طراحی این ماسک، جنبه‌های زیست محیطی و پایدار در نظر گرفته شده است. روش تولید یکپارچه برش و دوخت را از بین می‌برد و ضایعات را کاهش می‌دهد. شستشو در دمای ۶۰ درجه سانتیگراد، استفاده مجدد آن را امکان‌پذیر می‌کند. تمام اجزای ماسک را می‌توان به راحتی جدا کرد و برای ماسک‌های دیگر دوباره استفاده کرد.

این ماسک بر روی دستگاه STOLL CMS 530 HP B E 7.2 بافته شده است، اما در سایر دستگاه‌های STOLL نیز قابل بافت است.

دستگاه‌های STOLL
STOLL

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×