اخبار نساجی

زمان تشریفات گمرکی باید به یک ساعت برسد

 

زمان تشریفات گمرکی باید به یک ساعت برسد

رئیس مجمع عالی واردات بر ضرورت الکترونیکی کردن فرآیندهای واردات و صادرات و توسعه تجارت الکترونیکی در کشور تاکید کرد و گفت: باید به سمت حذف هزینه زمان در فرآیندهای گمرکی حرکت کنیم.

محمدحسین برخوردار در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: در کشورهای همجوار مانند ترکیه و همچنین گرجستان امور گمرکی کالاهای وارداتی و ترانزیتی پیش از اینکه کالا به محل ترخیص یا مقصد ترانزیتی برسد ، انجام می شود و این کار از طریق دولت الکترونیک انجام می گیرد.
وی گفت: باید تلاش کنیم فرآیند ترخیص کالا یا عبور کالاهای ترانزیتی در گمرکات کشور در حداکثر یک ساعت انجام شود که در کاهش هزینه تمام شده تامین و توزیع کالا موثر خواهد بود.

برخوردار همچنین خواستار وحدت رویه در میان دستگاه های اجرایی برای کمک به تجارت کشور شد و افزود: هرگونه شتاب زدگی در صدور بخشنامه ها و همچنین تعدد غیرضروری در دستورالعمل های گمرکی باعث افزایش هزینه ها و سردرگمی فعالان تجاری و اقتصادی می شود.

رئیس مجمع عالی واردات گفت : حمایت از تولید ملی به معنای نفی تجارت خارجی نیست و باید این بخش هم ساماندهی شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

برخوردار گفت: واردات هم البته باید به افزایش ارزش افزوده در اقتصاد ملی کمک کند.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفت : فعالان اقتصادی باید بتوانند با پیش بینی پذیر شدن آینده ، برنامه ریزی کنند و سرمایه‌گذار و تولید‌کننده بتواند نتیجه سرمایه‌‌گذاری و تلاش خود را پیش‌بینی و برنامه ریزی کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×