اخبار نساجی

وجود مشکل در بخش مالیات/قوانین باید تنظیم شوند

 

وجود مشکل در بخش مالیات/قوانین باید تنظیم شوند

نایب رییس انجمن اقتصاددانان ایران درباره تصمیم‌ها برای کاهش اتکا به درآمد نفت در سال جاری گفت: نخست قوانین باید تنظیم و بسترسازی لازم فراهم شود.

حمید دیهیم اظهار کرد: نفت یک سرمایه ملی است؛ سرمایه‌ای است که به صورت لطف خداوندی به ملت ایران داده شده اما ما نفت را می‌فروشیم و برای تامین هزینه‌های جاری دولت از آن استفاده می‌کنیم.

این استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران با تاکید بر این‌که نفت سرمایه است و باید سرمایه‌گذاری شود، گفت: از سود درآمد نفت باید استفاده کرد. کشورهایی مثل نروژ یا حتی ایالت آلاسکا درآمد نفت را سرمایه‌گذاری می‌کنند و از سود آن استفاده می‌کنند.

نایب رییس انجمن اقتصاددانان ایران با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه نفت باید توسط بخش خصوصی صورت بگیرد، اظهار کرد: در ایران درآمدهای نفتی که بیشتر شده برای هزینه‌های دولت خرج می‌شود؛ باید توجه داشت که دولت‌ها در هیچ جای جهان کارآیی ندارند. بنابراین با این روش استفاده از درآمد نفت عملا پول‌ها به صورت ناکارا به کار برده می‌شوند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی همچنین تاکید کرد: برای انجام سرمایه‌گذاری باید بسترسازی شود و با برنامه پیش رفت. هنوز ما در بخش مالیات مشکل داریم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×