اخبار فرش ماشینی

افزایش بیش از ۳۰ برابری حجم مبادلات تجاری فارس و پاکستان

 

 

رییس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان فارس گفت: بعد از حضور هیات بازرگانی استان خیبر پاکستان و با توجه به مذاکرات و تفاهم‌های انجام شده، پیش‌بینی می‌کنیم حجم مبادلات تجاری ما با آن استان به بیش از ۳۰ برابر افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه فارس، فریدون فرقانی صبح امروز در جمع خبرنگاران در شیراز و در خصوص نتایج سفر هیات بازرگانی پاکستانی به این شهر، ضمن مثبت ارزیابی کردن مذاکرات، افزود: پیش‌بینی می‌کنیم حجم مبادلات تجاری در این مرحله از همکاری‌ها به بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برسد.

فرقانی گفت: مذاکراتی در خصوص انجام مبادلات تجاری در زمینه‌های موادغذایی، خدمات فنی‌مهندسی، کالاهای لبنی و فرش، با طرف‌های پاکستانی انجام شده است.

وی با یادآوری اینکه تاکنون ۱۲ قرارداد مبادلات تجاری بین تجار و بازرگانان شیراز و فارس و استان خیبر منعقد شده است، گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه‌ها وقراردادها، محصولات کشاورزی به‌خصوص سیب، محصولات لبنی به‌خصوص بستنی، سنگ‌های دستشویی و سرویس‌های بهداشتی، گوشت، خشکبار و فرش از فارس به خیبر صادر می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در خصوص نحوه مبادلات نیز گفت: بخشی از مبادلات به‌شکل پایاپای و بخش دیگر از طریق سیستم بانکی و با توجه به موارد ذکر شده در قراردادها، انجام خواهد شد.

فرقانی همچنین گفت: میز تجاری پاکستان به‌صورت دائم در اتاق بازرگانی شیراز ایجاد خواهد شد و در مقابل میز تجاری شیراز نیز در اتاق بازرگانی ایالت خیبر، ایجاد می‌شود.

به گزارش ایسنا هم‌اینک حجم مبادلات تجاری فارس و پاکستان رقمی حدود ۳.۵ میلیون دلار را به‌خود اختصاص می‌دهد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×