اخبار نساجی

مدیرکل صنایع نساجی وزارت صمت: زنجیره صنعت نساجی در یزد تکمیل شود

مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت حمایت از صنعت نساجی در کشور را از جمله راهکارهای توسعه اقتصادی دانست و بر لزوم تکمیل زنجیره صنعت نساجی در استان یزد تاکید کرد.

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، افسانه محرابی در جریان سفر خود به این استان پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که با محوریت صنعت نساجی برگزار شد، با اشاره به این‌که نساجی‌ها مواد اولیه خود را از پتروشیمی ها تهیه می کنند، اظهار کرد: تامین مواد اولیه، ماشین آلات و تامین نقدینگی سه موضوع مهمی است که می تواند ارتقا و پیشرفت تمامی صنایع به ویِژه صنایع نساجی را رقم بزند.

وی با اشاره به سابقه استان یزد در زمینه صنعت نساجی بیان کرد: در حال حاضر تامین کل زنجیره نساجی در استان یزد انجام می شود.

مدیرکل صنایع نساجی وزارت صمت در ادامه با تاکید بر لزوم تکمیل زنجیره صنعت نساجی در استان یزد، گفت: هر حمایت و همراهی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت لازم باشد، در این راستا انجام خواهد شد.

محرابی تصریح کرد: گلوگاه ما در زمینه نساجی پارچه است و بخشی از آن به طور غیررسمی وارد کشور می شود به همین دلیل لازم است برای زنجیره صنعت نساجی برنامه جامع تدوین شود.

وی با بیان این‌که البته واردات رسمی پارچه بیشتر شده است، عنوان کرد: در گذشته میزان واردات غیررسمی پارچه از پوشاک بیشتر بود اما با اقدامات انجام شده، از واردات غیررسمی یا همان قاچاق به شکل جدی تری جلوگیری می شود.

مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: تا پارچه داخلی تامین نشود، نمی توانیم اجازه واردات ندهیم اما هر اقدامی لازم باشد انجام خواهیم داد تا تولید پارچه در کشور افزایش یابد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

محرابی با اشاره به درخواست‌های استان یزد در حوزه نساجی بیان کرد: در کنار آموزش، مباحث مرکز نوآوری، مرکز آزمایشگاهی، تکمیل هنرستان و … دیده شده است.

وی همچنین بر برندسازی و ساماندهی واحدهای کوچک نساجی در یزد تاکید و اظهار امیدواری کرد: بتوانیم با همراهی مسئولان استان، سربازان جنگ اقتصادی در صنعت نساجی که طی چهار سال گذشته فشارهای بسیار زیادی را تحمل کردند را حمایت کنیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×