اخبار نساجی

مسؤولان چند روز مستأجر شوند!

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

مسؤولان چند روز مستأجر شوند!

دیروز در همین صفحه گزارشی تحت عنوان «بختک اجاره؛ کابوس شبهای خانه بدوشان» درج شد که با واکنش گسترده ای از سوی اجاره نشینان مواجه شد.

بنابراین گزارش، برخی شهروندان طی تماس با قدس با بیان اینکه موضوع اجاره باید به طور جدی از سوی مسؤولان پیگیری شود، اذعان کردند مسؤولان برای آشنا شدن با وضعیت مستأجران سری به مسکن های اجاره ای بزنند و چند روزی میهمان شوند تا ببینند چطور این گروه کم بضاعت سرکیسه می شوند.

آنان تأکید کردند، اجاره بها در سال جاری امان آنها را بریده است و دولت چنانچه برنامه ای درست برای مهار اجاره بها نداشته باشد، بسیاری از خانه بدوشان مجبورند کنار خیابان اتراق کنند و یا به آلونک های چند متری پناه بیاورند.

این شهروندان تصریح کردند، رهن و اجاره های کمرشکن به حدی رسیده است که مستأجران از پرداخت آن ناتوانند، با این حال به نظر می رسد وزیر راه و شهرسازی در گفت وگوی صریح از مشاوران املاک خواسته در این مورد همکاری لازم را با دولت داشته باشند تا این بختک سنگین دست از سر خانه بدوشان بردارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

جزئیات جلسه ای مهم برای کنترل اجاره بها

با این وضعیت به نظر می رسد اتحادیه کشوری مشاوران املاک دست کم در حد اظهارنظر نسبت به این موضوع واکنش نشان داده است.
خسروی در این باره می گوید: با اجرای طرح تعزیراتی جدید اگر لازم باشد به بحث اجاره بها ورود کرده و با شدتی بیشتر با فرصت طلبانی که آب را گل آلود می کنند برخورد می کنیم.

رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک اظهار داشت: در نشستی به مناسبت روز مشاورین، علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی مطالبی درباره مسکن بیان کرده و اجرای آن را حتمی اعلام کرد.
وی ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی از مشاوران املاک خواسته است همکاری لازم را با وزارتخانه مبنی بر اجرای این طرح داشته باشند.
وی در ادامه درباره اجرای طرح تعزیراتی در سال جدید گفته است امسال با شدت بیشتری درباره کنترل اجاره بها برخورد می کنیم.

کدرهگیری

مصطفی قلی خسروی در خصوص کد رهگیری برای اجاره نامه گفت: دستورالعمل کار بر این است که همه قراردادها اعم از خرید و فروش یا رهن و اجاره و پیش فروش با کد رهگیری انجام شود.
رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک افزود: فقط قراردادهای مشارکت در ساخت نیازی به کد رهگیری ندارد و مالکان پس از اینکه کار ساخت را انجام دادند برای فروش، کد رهگیری دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه هرگونه قراردادی برای ثبت در سامانه ثبت املاک و مستغلات باید کد رهگیری داشته باشد، گفت: هر فروشنده یا خریداری که کد رهگیری ندارد و یا از سوی بنگاه مربوطه کد رهگیری برای قرارداد آنها صادر نشده است، می تواند با شماره ۳۴۴۷ تماس بگیرد.خسروی افزود: این بنگاه های املاک از یک تا شش ماه تعطیل می شوند؛ بنابراین عدم ثبت در سامانه املاک تخلف صنفی محسوب می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×