اخبار فرش ماشینی

همدان: معرفی ۲۰ واحد برای بهر‌ه‌مندی از تسهیلات بانکی/ناکامی در عقد قرارداد با بانک‌ها

رئیس مرکز فرش صنعت، معدن و تجارت همدان از معرفی ۲۰ واحد پشتیبان و غیر متمرکز به کارگره اشتغال برای بهر‌ه‌مندی از تسهیلات بانکی خبر داد و گفت: هیچ یک از واحدها موفق به عقد قرارداد با بانک‌ها نشده‌اند.
به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران احمد علی‌بابایی با اشاره به تأسیس انجمن طراحان و نقاشان فرش استان اظهار داشت: همزمان با شکل‌گیری این انجمن، تعداد ۱۰۰ قطعه از طرح‌های قدیمی و اصیل فرش جمع‌آوری شده و برای ایجاد تغییر در طرح، نقوش و رنگ‌های مختلف بازارپسند تحویل انجمن شده است.

وی گفت: طرح و نقشه فرش همواره با حفظ اصالت فرهنگی و اجتماعی باید با سلایق مصرف‌کننده به روز شود زیرا تنها در این صورت است که می‌توانیم بازار فرش را در سطح بین‌المللی در دست بگیریم.

رئیس مرکز فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به برگزاری جشنواره فروش فرش با شعار «هر فروشگاه یک نمایشگاه» در هر سال گفت: اعزام بیش از ۱۰۰ نفر از تولیدکنندگان و عوامل فعال در زمینه فرش به نمایشگاه‌های مختلف از جمله نمایشگاه فرش تهران، قم، اصفهان و اردبیل از دیگر اقدامات مرکز فرش استان است.

وی به عقد تفاهمنامه همکاری بین مرکز ملی فرش ایران با استانداری همدان اشاره کرد و گفت: انتشار کتاب «قالیبافی هنر ایرانی» از دیگر فعالیت‌های ما به شمار می‌رود.

*توجه به فرش دستباف مساوی با ارزآوری

علی‌بابایی معرفی تعداد ۲۰ واحد پشتیبان و غیر متمرکز به کارگره اشتغال استان برای بهر‌ه‌مندی از تسهیلات بانکی خبر داد و گفت: با وجود نظر مساعد کارگروه در تصویب تسهیلات مورد نظر هیچ یک از واحدهای معرفی شده موفق به عقد قرارداد با بانک‌ها نشده‌اند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی ادامه داد: این در حالی است که کل تسهیلات درخواستی برای ۲۰ واحد معرفی شده یک میلیارد و ۲۰۰ ملیون تومان و برای ایجاد اشتغال یک هزار و ۱۰۰ نفر بوده است.

رئیس مرکز فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان ابراز داشت: عدد و رقم مذکور نشان می‌دهد توجه به این رشته از هنر صنعت می‌تواند با حداقل امکانات مادی و حداقل فضای لازم بدون بوروکراسی‌های پر پیچ و خم اداری بدون نیاز به مجوزهای گوناگون و هزینه‌های مازاد بازدهی مناسب و ارزآوری بالایی داشته باشد.

وی در پایان سخنانش تأکید کرد: ایجاد تحرک و رونق بازار مشاغل جانبی فرش و اشتغال مستمر از دیگر مزایای توجه به بخش فرش است که باید مد نظر ویژه قرار گیرد.

 

منبع: کارپتور

توضیح کارپتور:
پست سازمانی فرش در بازرگانی استانها مسئول اداره فرش سازمان است نه رئیس مرکز فرش

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×