اخبار نساجی

بیشتر کشورهای عضو اکو از دسترسی به آبهای آزاد محرومند

 

کیش-دبیرکل اکو با بیان اینکه بیشتر کشورهای عضو اکو از دسترسی به آبهای آزاد محروم هستند، تصریح کرد: از آنجائیکه جزیره کیش به آب های آزاد متصل است، فرصت سرمایه گذاری در بخش تجارت و بخش حمل و نقل، از مهمترین فرصت های سرمایه گذاری است که مورد توجه همه اعضاء کشورهای اکو قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دبیر کل اکو شبانگاه سه شنبه در مراسم ضیافت شام رسمی که مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش بمناسبت حضور شورای نمایندگان دائم اکو (CPR) و اعضاء گروه خبرگان اکو (EPG) در کیش ترتیب داده بود، با تاکید بر این مطلب که بیشتر کشورهای عضو اکو از دسترسی به آبهای آزاد محرومند،گفت: از آنجایی که جزیره کیش به آب های آزاد متصل است، فرصت سرمایه گذاری در بخش تجارت و بخش حمل و نقل از مهمترین فرصت های سرمایه گذاری است که مورد توجه همه اعضاء کشورهای اکو قرار گرفته است.

وی ادامه داد: سفر به جزیره کیش با توجه به دسترسی به آب های آزاد، همسایگی با کشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین دارابودن زیرساخت های بسیار مناسب در عرصه های مختلف اقتصادی و صنعتی فرصت بسیار مناسبی را برای اعضای شورای نمایندگان اکو فراهم ساخته است تا از نزدیک با توانمندی ها و جاذبه ها این منطقه آزاد آشنا شوند.

بنابر این گزارش مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این مراسم گفت: جزیره کیش به همت ایرانیان متخصص و متعهد به سوی آینده ای روشن گام بر می دارد.

‘علیرضا عامری’ تاکید کرد: این سازمان آمادگی همه جانبه خود را درخصوص تعمیق تعاملات و بهره گیری از ظرفیت های موجود اقتصادی،گردشگری، فرهنگی و اجتماعی در جهت توسعه اقتصادی اعضای اکو و بهره برداری از امنیت اقتصادی در این منطقه، اعلام می کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با بیان اینکه جزیره زیبای کیش هرساله پذیرای حضور بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر است، ادامه داد: این جزیره مرجانی با توجه به شرایط مناسب اقتصادی و بستر گردشگری مناسب و همچنین دارا بودن بیش از ۱۰۰ مرکز اقامتی و پذیرایی به عنوان یکی از برترین مقاصد گردشگری کشور و دیگر مناطق و کشورهای همجوار محسوب می شود.

عامری در قسمت دیگری از سخنان خود،مزایای ویژه منطقه آزاد کیش را معرفی کرد و گفت:دسترسی به آبراه های آزاد جهانی، معافیت مالیاتی ۲۰ ساله برای هرنوع فعالیت اقتصادی و گردشگری،استفاده از تخفیف عوارض برای تزانزیت کالاهای تجاری از مناطق آزاد تا ۱۵ درصد،وجود بازار بورس فعال منطقه ای در زمینه های تجاری-صنعتی و گردشگری و بسیاری از مزایا و تسهیلاتی است که ویژه نخستین منطقه آزاد جمهوری اسلامی ایران است.

این مراسم باحضور دبیرکل و معاونین اکو، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، سفرا ونمایندگان کشورهای عضو اکو، مدیر کل اقتصادی بین المللی و رئیس اداره اکو وزارت امورخارجه و رئیس نمایندگی این وزارتخانه در کیش برگزار شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×