اخبار نساجی

پیش خرید‌کنندگان سکه چگونه ضرر نکنند؟

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

پیش خرید‌کنندگان سکه چگونه ضرر نکنند؟

کاهش قیمت سکه به ۶۰۰ هزار تومان، پیش‌خریدکنندگان سکه را درصورت دریافت سکه‌ها با ضرر مواجه می‌کند.

به گزارش همشهری، سال گذشته در ۲ دوره اجرای طرح پیش فروش سکه، نرخ‌هایی بین ۵۴۶ تا ۶۲۷ هزار تومان برای سررسیدهای ۴ تا ۶ ماهه تعیین شد. به این ترتیب احتمال ضررکردن متقاضیان درصورت دریافت سکه‌هایی که هم‌اکنون با قیمتی معادل ۵۹۵ هزار تومان در بازار معامله می‌شود افزایش یافته است.

در همین حال به‌نظر می‌رسد دریافت گواهی سپرده با سود ۲۰درصد بهترین جایگزین برای دریافت سکه توسط دارندگان گواهی پیش خرید است. البته رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اشاره به این مطلب به خبرنگار ما می‌گوید: یکی دیگر از راهکارهای پیش روی مردم این است که ضمن انصراف از دریافت سکه، اصل پول خود را پس بگیرند، اما از آنجا که دریافت اوراق مشارکت علاوه بر داشتن سود سالانه ۲۰ درصد، می‌تواند موجب توسعه کشور نیز بشود، دریافت این اوراق در مجموع صرفه بیشتری برای اقتصاد کلان کشور به همراه دارد.

محمد کشتی آرای ادامه داد: در حال حاضر عرضه سکه در بازار از میزان تقاضا بیشتر است و به همین دلیل به‌نظر می‌رسد که روند قیمت‌ها همچنان رو به کاهش باشد. روز گذشته سکه تمام بهار طرح قدیم با قیمت ۶۱۰ هزار تومان، طرح جدید ۵۹۵ هزار تومان، نیم‌سکه ۳۰۲ هزار تومان و ربع سکه ۱۷۰ هزار تومان در بازار تهران معامله شد. همچنین قیمت سکه گرمی نیز به۹۸ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار هم۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت خورد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×