اخبار نساجی

صادرات روزانه ۲۵ میلیون مترمکعب گاز به عراق تا ۲ ماه دیگر

 

صادرات روزانه ۲۵ میلیون مترمکعب گاز به عراق تا ۲ ماه دیگر

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از صادرات روزانه ۲۵ میلیون مترمکعب گاز در فاز اول تا دو ماه آینده به عراق خبر داد و گفت: قرار است خط لوله صادرات گاز به بصره نیز هرچه سریع‌تر احداث شود.
جواد اوجی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به عقد قرار داد صادرات گاز ایران از خط ششم سراسری به ۳ پالایشگاه بزرگ عراق تا دو یا سه ماه آینده گفت: براساس توافقاتی که بین مسئولان ایرانی و عراقی صورت گرفته، قرار است روزانه ۲۵ میلیون متر مکعب گاز در فاز اول به پالایشگاه های بغداد و المنصوره صادر شود.

معاون وزیر نفت در شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: هم اکنون نزدیک به ۲۲۷ کیلومتر از خط انتقال گاز ایران به عراق در خاک ایران احداث شده است و همچنین خط انتقال گاز در خاک عراق نیز به طول ۲۷۰ کیلومتر در حال احداث است که با اتمام این خط گاز ایران به عراق متصل می شود و عراق به عنوان یکی دیگر از واردکنندگان گاز ایران مطرح می‌شود.

اوجی افزود: هنمچنین مقرر شده است، تا خط لوله دیگری نیز بلافاصله به منظور صادرات گاز به نیروگاه‌های بصره احداث شود، تا براین اساس حجم صادرات گاز ایران به عراق به ۴۰ تا ۴۵ میلیون متر مکعب در روز برسد.

به گزارش فارس فاز نخست صادرات گاز ایران به عراق یکشنبه گذشته میان دو کشور با حضور وزیر نفت ایران و وزیر نیروی عراق به امضا رسید.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×