اخبار نساجی

افزایش سهم برق در سبد انرژی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

افزایش سهم برق در سبد انرژی

 

معاون وزیر نیرو از رفاقت بیش از حد برخی از کارکنان با تجربه به عنوان عامل اصلی حوادث صنعت برق یاد کرد و گفت: پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۵۰ میلادی ۷۰ درصد سهم سبد انرژی جهان و ایران به برق اختصاص یابد.

محمد بهزاد امروز در نخستین همایش بهداشت، ایمنی و محیط ‌زیست آب و برق با اشاره به پایش و تحلیل حوادث به وقوع پیوسته در صنعت برق ایران در طول سه دهه گذشته تاکنون، گفت: نتایج مطالعات انجام گرفته حاکی از آن است که بخش عمده حوادث به دلیل خطای انسانی به وقوع پیوسته است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام اینکه ۷۰ درصد خطای انسانی که منجر به حوادث برقی می شود توسط کارکنان با سوابق کمتر از پنج و یا بیش از ۲۵ سال حاصل شده است، تصریح کرد: در برخی مواقع فقدان وجود آموزش‌های لازم و برای افراد با تجربه رفاقت بی از حد با برق عامل این حوادث بوده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این مقام مسئول همچنین از طراحی نخستین نیروگاه آموزشی برق ایران در حاشیه نیروگاه طرشت تهران خبر داد و افزود: این نیروگاه در قالب واحدهای سیکل ترکیبی و بخاری طراحی شده که منجر به بهینه سازی بیشتر آموزش در سطح صنعت برق می شود.

وی با یادآوری اینکه در یک پایش دیگر مشخص شده است اکثر حوادث در روزهای پایانی و یا ابتدایی هر ماه به وقوع می پیوندد، اظهار داشت: انتشار فیش حقوقی کارکنان در بروز این حوادث برقی تاثیر گذار است.

بهزاد از آموزش دائم و پیوسته، ابزار مناسب ایمنی و آرامش محیط کار به عنوان سه مولفه تاثیر گذار در کاهش حوادث در سطح صنعت آب و برق کشور یاد کرد و ادامه داد: در شرایط فعلی اجرای کامل و جامع قوانین و مقررات اچ.اس.ای در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه در کنار اجرای طرحهایی به منظور ارتقای ایمنی حفظ و صیانت از محیط زیست هم در اجرای طرحهای برقی کشور ضروری به نظر می‌رسد، تاکید کرد: تا سال ۲۰۵۰ میلادی ۷۰ درصد سهم سبد انرژی جهان و کشور به برق اختصاص می یابد و از این رو اجرای مقررات ایمنی، بهداشت و محیط زیست از نان شب واجب تر است.

این مقام مسئول در پایان با اعلام اینکه به زودی ساختار جامع اچ.اس.ای در سطح وزارت نیرو مستقر می شود، خاطرنشان کرد: با هزینه کم اجرای طرحهای ایمنی از اتلاف هزینه های هنگف و اتلاف در منابع انسانی و پروژه‌ها جلوگیری می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×