اخبار نساجی

قیمت پوشاک از ولیعصر به بالا

 

گرانی موج می‌زند و خرید مردم در آخرین روزهای سرد سال به حداقل رسیده است.

به گزارش مشرق ،بازار اما همچنان پررفت‌وآمد بوده و با تکاپوی مردم حال‌وهوای عید به خود گرفته است؛ تکاپویی که برخلاف سال‌های گذشته با حداقل خرید همراه است.

این روزها گرانی دامن تمام کالاها و اجناس مورد نیاز مردم را گرفته و هیچ بخشی از روند رو به رشد قیمت‌ها بی‌نصیب نمانده است.

قیمت‌ها کولاک کرده‌اند و برنامه‌های نیم‌بند دستگاه‌های متولی تنظیم بازار نیز راه به جایی نبرده است.

نمایشگاه‌های بهاره که پایان یافته و قیمت‌های کاهش‌یافته در فروش‌های فوق‌العاده نیز جای خود را به قیمت‌های نجومی داده‌اند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

داغی قیمت‌ها بیش از هرجای دیگری در بازار پوشاک نمود دارد؛ جایی که به واسطه علاقه مردم به خرید لباس نو بیشترین حجم تقاضا نیز در آنجا ملاحظه می‌شود.

افزایش تقاضا برای خرید پوشاک اما بیشتر به نفع خارجی‌هاست و تولید‌کنندگان داخلی نصیب کمتری از آن می‌برند.

گشتی در بازار پوشاک پایتخت کافی است تا تصویری از داغی قیمت‌ها و شور و هیجان مردم برای خرید به دست بیاورید.

مرکز خرید تندیس این روزها دوران حراج را پشت‌سر گذاشته و لباس‌های بهاره جای لباس‌های زمستانی را گرفته‌اند.

شما اگر به فکر خرید از این بازار هستید حتما کارت‌های بانکی خود را به همراه داشته باشید چراکه با موجودی یک‌صد هزار تومان تنها خواهید توانست یک پیراهن مردانه تهیه کنید.

قیمت پوشاک در این بازار به واسطه افزایش نرخ ارز و سایر عوامل صددرصد افزایش داشته است. حداقل قیمت پیراهن، شلوار، کمربند، کفش، کت‌وشلوار و کراوات در مرکز خرید تندیس به ترتیب ۱۱۰، ۱۰۰، ۸۰، ۱۶۰، ۵۰۰ و ۷۰ هزار تومان است. ا

گر برای عید به دنبال جوراب راحت و استاندارد هستید تا طی دید و بازدید‌ها از بوی بد آن در امان باشید می‌توانید سری به یکی از نمایندگی‌های سالمون بزنید؛ جایی که یک جفت جوراب را می‌توانید به حداقل ۴۰هزار تومان خریداری کنید. اگر حوصله ترافیک خیابان ولیعصر و تجریش را ندارید می‌توانید سری به مرکز خرید ونک بزنید.

در اینجا حداقل قیمت مانتو، شلوار جین زنانه، دامن، کفش، کیف، شال، روسری، پیراهن و لباس‌شب به ترتیب ۷۰، ۶۰، ۵۰، ۱۲۰، ۱۰۰، ۲۰، ۲۵، ۷۰ و ۴۰۰هزار تومان است.

کمی آن طرف‌تر و در بلوار میرداماد مرکز خرید آرین قرار دارد و می‌توانید با مراجعه به این بازار یک دست کت‌وشلوار را با حداقل ۸۰۰هزار تومان و یک جفت کفش را با ۴۰۰هزار تومان تهیه کنید.

میدان ولیعصر اما داستان دیگری دارد و قیمت تمامی موارد یادشده به جز کت‌وشلوار بین ۲۰ تا ۷۰هزار تومان در نوسان است.

از میدان ولیعصر به سمت پایین که حرکت کنید سقف قیمت‌ها همراه با کیفیت پایین می‌آید. آنچه مسلم است بازار پوشاک در آستانه عید رونق بیشتری به خود گرفته است.

این رونق اما سود بیشتر برای تولیدکنندگان خارجی و حسرت بیشتر برای تولید‌کنندگان داخلی را در پی دارد؛ تولید‌کنندگانی که پس از اجرای قانون هدفمندی با افزایش قیمت تمام‌شده مواجه شده‌اند و غم تعیین دستوری قیمت‌ها را با بغض درماندگی در تامین مواداولیه، در هم آمیخته‌اند.

پای صحبت تولیدکنندگان هم که بنشینی با مسایلی همچون کاهش ظرفیت تولید، تعدیل نیروی انسانی، تعطیلی بسیاری از واحدهای فعال و… آشنا می‌شوی که همان واقعیت‌های اقتصادی این روزهای کشور است

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×