اخبار نساجی

برخی با ثبت سفارش کاسبی می‌کنند

 

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان این که ثبت سفارش برای برخی افراد ایجاد کاسبی کرده است، گفت: قانون جدید تجارت مشکلات متعددی را ایجاد خواهد کرد.

جمشید شهریاری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: باوجود آن که تدوین قانون جدید زمان بسیاری را طی کرده و نظرات اکثر افراد دریافت شده الزام به تغییراتی دارد و احساس خطر با این قانون می شود.

شاو با اشاره به این که با نگاه به تطابق با شرایط جهانی این قانون نگارش شد، ادامه داد: این قانون برخی موارد و فرآیندها را پیچیده تر کرده است.

وی تاکید کرد: برخی از موارد کاملا با شرایط جهانی تطابق دارد و به دلیل این که برخی از موارد اصلاح نشده نباید تمام قانون را زیر سوال برد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این عضو اتاق بازرگانی تهران در رابطه با حذف یا عدم حذف ثبت سفارش بیان کرد: ثبت سفارش هیچ کارکردی ندارد و باعث ایجاد مشکلاتی در واردات شده است.

او تصریح کرد: برخی افراد معتقدند که با حذف ثبت سفارش آمار دقیق وجود نخواهد داشت که این موضوع هیچ ارتباطی با ثبت سفارش ندارد و آمار دقیق و قطعی از سوی گمرک ارائه خواهد شد.

وی یادآور شد: نباید برای کنترل چند قلم کالا از ورود چند هزار قلم کالا جلوگیری شود و می توان با استفاده از برنامه مدون و پویا ایرادات را برطرف کرد.

شهریاری با بیان این که ثبت سفارش برای برخی افراد ایجاد کاسبی کرده است افزود: باید فرآیند ها در هر قانون و مرحله ای کوتاه شود تا فعالیت های اقتصادی تصریح شود.

وی در رابطه با ایرادات وارد از سوی برخی اتحادیه های صنفی به حق گمرکی و سود بازرگانی که توسط سازمان توسعه تجارت اعلام می شود گفت: حقوق گمرکی هر ساله توسط ماده یک کمیسیون صادرات و واردات تعیین می شود که نمایندگان اتحادیه می تواند با ارائه اطلاعات و درخواست های خود بر میزان حق گمرکی و سود بازرگانی تعین شده تاثیرگذار باشند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در پایان تاکید کرد: به دلیل وجود برخی مشکلات و ایرادات در هر قانونی نباید کلیت آن را زیر سوال برد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×