اخبار نساجی

تظاهرات در کبک علیه افزایش شهریه‌‌ها

 

معترضان کبک در اعتراض به افزایش شهریه‌ها بار دیگر تظاهرات کردند.

در پی شکست مذاکرات بین گروه‌های دانشجویی و مقامات کبک، صدها نفر در اعتراض به طرح افزایش شهریه دانشگاه‌ها در مونترال کانادا اقدام به برپایی تظاهرات کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، حدود ۲۰۰ تا ۵۰۰ نفر روز یک‌شنبه (۱۴ خرداد، ۳ ژوئن) با برگزاری تظاهرات از دولت ایالتی خواستند افزایش شهریه را لغو کند.

این تظاهرات پس از آن برگزار شد که مذاکرات روز پنج شنبه بر سر افزایش شهریه دانشگاه‌ها با ترک محل گفت‌وگوها از سوی ژان شارست نخست وزیر کبک به بن‌بست رسید.

پلیس مونترال نیز باردیگر این تظاهرات را غیرقانونی خواند. بر اساس لایحه بحث‌برانگیز ۷۸، برای برگزاری تظاهرات با حضور ۵۰ یا شمار بیشتری از افراد، پلیس باید از ۸ ساعت پیش در جریان قرار گیرد و مسیر چنین راهپیمایی‌ها به اطلاع پلیس رسانده شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این لایحه اوایل ماه مه برای کنترل تظاهرات در سراسر کبک به تصویب رسید. با این حال، این اقدام تنها موجب برانگیختن مخالفت با دولت ایالتی شد.

هزاران نفر نیز روز شنبه به تظاهراتی که از سوی انجمن دانشجویی کلاس (CLASSE)سازمان‌د‌هی شده بود پیوستند و خشم خود را از عدم پیشرفت در مدیریت بحرانی که این ایالت ماه‌ها با آن دست به گریبان است اعلام کردند.

دانشجویان گفتند در صورتی که دولت در حل مساله افزایش شهر‌یه‌ها موفق نشود تمام مدت تابستان تظاهرات دانشجویی برگزار خواهند کرد.

برگزارکنندگان مسابقات اتومبیل‌رانی جایزه بزرگ مونترال نیز روز شنبه به علت ترس از تاثیر اعتراضات شبانه بر برگزاری رقابت‌ها، مسابقه روز افتتاحیه را لغو کردند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×