اخبار نساجیمد و پوشاک

ترکیه رکورد صادرات پوشاک را شکست

ترکیه که در سال ۲۰۲۱ توانسته بود ۲۰.۵ میلیارد دلار پوشاک صادر کند، در شش ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۲رقم صادرات خود را به ۱۰.۸ میلیارد دلار رساند تا با ثبت رشد ۱۴.۵ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل رمورد جدیدی برای خود برجای بگذارد.

صنعت نساجی و پوشاک دومین صنعت بزرگ ترکیه از حیث تولید و نیروی کار شاغل است. ترکیه در بین ‌پنج صادرکننده بزرگ پوشاک جهان قرار دارد. ترکیه پوشاک خود را به بیش از دویست کشور جهان و با لیبل قابل اعتماد “ساخت ترکیه” صادر می کند.



ترکیه با توجه به موقعیت استراتژیک خود یک شریک مهم و قابل اعتماد برای اروپا و برندهای اروپایی برای تامین نیاز پوشاک آنهاست و بسیاری از خرده فروشان اروپایی کالاهای ترکیه را ترجیح می دهند.

سه کشور مهم وارد کننده پوشاک ترکیه به ترتیب کشورهای آلمان، اسپانیا و انگلستان هستند. آلمان با واردات ۱.۹ میلیارد دلار، اسپانیا با ۱.۳ میلیارد دلار و انگلستان با ۱ میلیارد دلار، هلند با واردات ۹۰۹ میلیون دلار و پنجمین کشور فرانسه با ۵۹۳ میلیون دلار پنج کشور اول وارد کننده پوشاک ترکیه هستند.

در رده های بعدی می توان به کشورهای آمریکا، ایتالیا، رژیم صهیونیستی اسراییل، عراق و دانمارک به عنوان مقاصد صادراتی مهم پوشاک ترکیه اشاره کرد.

مهمترین محصول صادراتی پوشاک ترکیه، انواع لباس های کشباف و بافتنی می باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×