اخبار نساجی

تغییر مبنای تعیین قیمت پایه محصولات پتروشیمی در بورس کالا، از ارز مبادله ای به ارز آزاد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

براساس مصوبات جلسه نهم تیر ماه امسال شورای عالی بورس و با ابلاغ وزارت صنعت، معدن و تجارت به بورس کالای ایران، مبنای محاسبه قیمت پایه محصولات پتروشیمی در بورس کالا، از ارز مبادله ای به ارز آزاد تغییر یافت.

به ایرنا و به نقل از گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، بعد از نشست چهار روز قبل وزرای اقتصاد، صنعت، نفت، رییس کل بانک مرکزی و رییس سازمان بورس به منظور بررسی راهکارهای تقویت بازار سرمایه و با موافقت وزارت صنعت، مبنای تعیین قیمت پایه محصولات پتروشیمی در بورس کالا، از فردا شنبه، ۱۴ تیر از ارز مبادله ای به ارز آزاد تغییر خواهد یافت.

وزارت صنعت تأکید کرده همه محصولات پتروشیمی باید در بورس کالا عرضه شود.

براساس ابلاغیه قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به مدیرعامل بورس کالای ایران، مورخ ۱۲ تیر ماه امسال آمده است: پیرو جلسه نهم تیرماه ۹۳ شورای عالی بورس و حسب نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای بازار و جلوگیری از دلالی و ملاحظه درصدی تخفیف برای مصرف کنندگان داخلی محصولات پتروشیمی، قیمت پایه محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران براساس فرمول زیر تعیین می شود:

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معادل ریالی ارز آزاد (۹۵ درصد) میانگین قیمت فوب خلیج فارس = قیمت پایه در بورس

در این ابلاغیه همچنین آمده است با توجه به تعدیل نرخ های پایه و همچنین به منظور رصد نمودن مداوم بازار و تأمین نیاز داخلی، کلیه تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی، اعم از دولتی و خصوصی موظفند همه محصولات حود را از طریق بورس کالا عرضه کنند.

در تبصره این ابلاغیه آمده است درصورتی که محصولات عرضه شده در بورس کالا در دو مرحله متوالی عرضه به فروش نرسد، واحد عرضه کننده مجاز است به همان میزان که فروش نرفته، در خارج از بورس به فروش رساند.

لازم به ذکر است این مصوبه، یکی از مواردی است که در جلسه هفته گذشته وزرای اقتصاد، صنعت، نفت، رییس کل بانک مرکزی، رییس سازمان بورس، پیشنهاد و پس از موافقت وزارت صنعت، معدن و تجارت، جهت اجرا به بورس کالا ابلاغ گردید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×