اخبار نساجی

اعلام فعال‌ترین گمرکات صادراتی کشور

 

گمرک ایران اعلام کرد: در سه ماهه نخست سال جاری، گمرک منطقه ویژه عسلویه و گمرک شهید رجائی فعال‌ترین گمرکات صادراتی کشور بوده‌اند.

در سه ماهه نخست سال جاری، ۲ میلیون و ۱۶۳ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۴۸۴ میلیون دلار از گمرک منطقه ویژه عسلویه و ۵ میلیون و ۹۹۹ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۱۵۹ میلیون دلار از گمرک شهید رجائی صادر شده است و دو گمرک یاد شده عنوان فعال‌ترین گمرکات صادراتی کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

این گزارش می‌افزاید: پس از این دو گمرک به ترتیب گمرک پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) با ۷۱۴ هزار تن به ارزش ۶۱۱ میلیون دلار ، گمرک تهران با ۲۱۲ هزار تن به ارزش ۴۸۱ میلیون دلار ، گمرک مشهد با ۲۱۱ هزار ر تن به ارزش ۳۳۴ میلیون دلار، گمرک شهید باهنر با یک میلیون و ۹۰ هزار تن به ارزش ۲۷۳ میلیون دلار، گمرک منطقه ویژه بوشهر با ۳۰۹ هزار تن به ارزش ۲۰۵ میلیون دلار، گمرک اصفهان با ۴۲۳ هزار تن به ارزش ۱۸۳ میلیون دلار، گمرک بندر امام خمینی(ره) با یک میلیون و ۱۲۵ هزار تن به ارزش ۱۶۲ میلیون دلار و گمرک تبریز با ۱۵۱ هزار تن به ارزش ۱۶۲ میلیون دلار، جزء گمرکات فعال کشور در امر صادرات بوده‌اند.

حدود ۶۴ درصد وزن و ۶۶ درصد ارزش صادرات کل کشور در مدت یاد شده از این ۱۰ گمرک انجام شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×