اخبار نساجی

اجاره بها در مریخ بالا نرفته

عصر ایران: تشکر می کنیم از وزیر آموزش و پرورش که اینقدر مردمی … ببخشید اینقدر دانش آموزی بوده و به نظر اکثریت دانش آموزان اینقدر احترام می گذارد! متاسفانه زمان ما اینگونه نبود و وزیر آموزش و پرورش وقت به همراه مدیر و ناظم، در پشت درب های بسته و بدون در نظر گرفتن نظریات ما خودشان تصمیم گیری کرده و با تهدید به کم کردن نمره ی انضباط، بی انضباطی کرده و با ارعاب تصمیمات خودشان را عملی می کردند.

زمان ما مسئولان آموزش و پرورش بر این عقیده بودند که هدف وسیله را توجیه می کند و برای اینکه ما را تا آخر وقت اداری بیست و هشتم اسفند به مدارس بکشانند برگه هایی مجهول الهویه موسوم به “پیک بهاری” را در اواخر ۲۸ام اسفند توزیع می کردند و در نتیجه حال کسی که روز آخر به مدرسه نمی آمد و پیک بهاری را نمی توانست بگیرد زار می شد!

اما این روزها و به برکت وجود وزیری از جنس دانش آموزان و به دلیل درک اهمیت به استقبال تعطیلات بهاری رفتن و به خاطر آگاهی به این مسئله که با این سطح کیفی مدارس دو روز کم تر یا بیشتر خللی در سیستم آموزشی وارد نمی کند (حتی ۲۰۰ روز کمتر هم خللی ایجاد نمی کند!) شاهد هستیم وزیر آموزش و پرورش می گوید: “غیبت دانش‌آموزان در ۲۷ و ۲۸ اسفند موجه است.”

در پایان امید می رود باقی هیات دولت هم به این نتیجه برسد که با دو روز کمتر و یا بیشتر کار کردن خللی در چرخیدن چرخ های مملکت بوجود نمی آید و کل مملکت را از بیست و پنجم (پنجشنبه) تعطیل کنیم و به استقبال نوروز برویم!

***

بالا رفتن سن ازدواج و […] و […]!!

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اگر گفتید “مدیر کل مسکن تهران” گفت که وجود خانه های خالی در تهران نشان دهنده ی چیست؟!

گزینه الف. نشانه ی مایه دار بودن تهرانی ها، که اینقدر خانه دارند که نمی دانند در کدامیک سکونت کنند!
گزینه ب. نشانه ی فاصله ی طبقاتی که که برخی یک عالمه دارند و برخی خانه به دوشند!
گزینه ج. نشانه ی بالا رفتن سن ازدواج و […] و […]!!

خیر! هر سه گزینه ی فوق اشتباه بودند! در خبرها می خوانیم که مدیرکل مسکن و شهرسازی استان تهران گفت: “وجود خانه‌های خالی نشان‌دهنده‌ آن است که در تهران مشکل مسکن نداریم و نیاز کاذب وجود دارد.”

بعله! بر اساس یافته های ما نیز نیازها کاذب است! بعدش هم مردم که مسکن نمی خورند! بگذار هر چقدر دلش می خواهد گران شود! بالاخره هر کس یک سقفی برای خواب شب ها پیدا می کند حتی اگر یک تکه کارتن باشد!

***
عدم بالا رفتن اجاره بها در کره مریخ!

وزیر مسکن هم گفت: «هیچکس جز رسانه ها نگران افزایش اجاره بها نیست.» ؛ در همین راستا “کارشناسان ستون طنز عصرایران” احتمالات زیر را مطرح ساختند:

احتمال اول: همه ی مردم غیر از خبرنگاران مایه دار هستند و اصلاً برایشان اهمیتی ندارد که اجاره بها چقدر می خواهد گران شود!

احتمال دوم: همه ی مردم غیر از خبرنگاران صاحب خانه هستند و صد در صد جامعه ی اجاره نشین را خبرنگاران تشکیل می دهند و آنها صرفاً برای خودشان اینقدر نگران افزایش بها هستند!

احتمال سوم: اصلاً اجاره ها نه گران است و نه قرار است گران شود و رسانه ها صرفاً به دلیل اینکه هیچ سوژه ای ندارند گیر داده اند به بحث اجاره بها!

در ادامه خبر و از قول نیکزاد می خوانیم: «۳ سال است که به مردم این اطمینان را می‌دهم که قیمت اجاره افزایش نمی‌یابد.»
در همین راستا از سوی کارشناسان چندین نظریه داده شد:

نظریه اول: شاید منظور ایشان این است که در این سه سال این اطمینان را به ما می داده اند که قیمت اجاره بها از سال ۲۳۹۱ به بعد افزایش نمی یابد!

نظریه دوم: ضمن تشکر از ایشان عنوان می گردد که در طی این سال ها نه تنها قیمت اجاره بها افزایش نیافته است بلکه قیمت اقلام خوراکی و خودرو و لپ تاب و … هم افزایش نیافته است.

نظریه سوم: شاید ایشان منظورشان از «مردم»، «مردم کره ی مریخ» بوده و به مردم کره ی مریخ قول داده اند که قیمت اجاره بها افزایش نمی یابد! بر اساس یافته های “کارشناسان ستون طنز عصرایران” در طی سه سال گذشته در کره ی مریخ شاهد هیچ گونه افزایش نرخ اجاره بها نبوده ایم!

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×