اخبار نساجی

قوانین و مقررارت بخش تجارت باید شفاف باشد

 

قوانین و مقررارت بخش تجارت باید شفاف باشد

    رییس کل سازمان توسعه تجارت گفت: قوانین و مقررات بخش تجارت داخلی و خارجی باید شفاف و با نگاهی آزادانه باشد.

به گزارش ایرنا از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، ولی الله افخمی در تبیین اقدامات و برنامه های سازمان توسعه تجارت افزود: لغو ممنوعیت برای واردات و صادرات جزء برنامه هایی بوده است که تلاش کردیم طی چند ماه گذشته در آن جهت حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر به جز خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی هیچ ممنوعیتی برای واردات کالا وجود ندارد تصریح کرد: کاهش طبقات تعرفه از جمله مواردی است که در کمیسیون ماده ۱ در دست انجام است که این اقدام فضا را برای شفافیت واردات کالا به کشور مهیا می کند.

رییس کل سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه برای صادرات کالا از کشور هیچ ممنوعیتی در سال آینده وجود نخواهد داشت، افزود: در این خصوص نیز با وضع قوانین تنظیم بازار داخل و وضع عوارض بر صدور کالاهای خام، در پی کنترل صادرات خواهیم بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با اشاره به برگزاری شورای عالی صادرات و بررسی مستمر صادرات کالا و خدمات افزود: حذف مقررات زاید از جمله دیگر اقداماتی است که در فرایند تجارت خارجی کشور دنبال می شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تفویض اختیارت به استانها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ثبت سفارش کالاها در همه استانها صورت می گیرد.

وی تامین زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه صادرات در دو بخش سخت افزار و نرم افزار را در استان مورد تاکید قرار داد و افزود: دراین راستا ایجاد زیرساخت های مناسب برای حمل ونقل راحت کالا در مبادی خروجی و ورودی کالا نیز از دیگر ضروریاتی به شمار می آید که در حال انجام است.

به گفته رئیس کل سازمان توسعه تجارت ؛ همچنین حل مشکلات جابه جایی کالا در مرزها نیز از دیگر مواردی است که با جدیت دنبال می شود.

وی همچنین برگزاری نمایشگاه های استانی را در راستای توسعه هرچه بیشتر صنعتی و اقتصادی استانها دانست و افزود: در حال حاضر ۱۶ استان دارای نمایشگاه استانی در مکان های موقت هستند و در واقع نمایشگاه دائمی ندارند از این رو تشکیل شرکت های نمایشگاهی در استانها از موضوعاتی است که می تواند به رونق بخشی به برپایی نمایشگاه های استانی کمک کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×