اخبار نساجی

بانک ملت وارد مدار اختیار فروش تبعی سهام شد

 

بانک ملت وارد مدار اختیار فروش تبعی سهام شد

اوراق تبعی بانک ملت از امروز با قیمت اعمال ۱۲۰ تومانی عرضه می شود تا بزرگترین بانک کشور و بورس به عنوان پنجمین شرکت وارد مدار اختیار فروش تبعی سهام شود.

به گزارش عرش نیوز به نقل از فارس، بانک ملت که به تازگی سرمایه اسمی خود را با برگزاری مجمع فوق العاده ای به بیش از ۳.۳ هزار میلیارد تومان رسانده و بزرگترین بانک کشور و بورس شده ،از امروز بانماد معاملاتی “هبملت”، قیمت اعمال ۱۲۰ تومانی هر سهم و با مجموع ۳۳۰ میلیون اوراق، وارد مدار اختیار فروش تبعی سهام شد.

تاریخ اعمال این اوراق از ۲۹ خرداد ۹۲ با دوره معاملاتی ۲۳ خرداد سال آینده بوده و سقف خرید آن ۱۵۰هزار اوراق برای هر کد معاملاتی (در صورت خرید بیش از این تعداد مازاد آن در تعهد عرضه کننده نیست) تعیین شده است.

حداقل حجم عرضه روزانه ۶ میلیون اختیار فروش تا زمان اتمام کل حجم عرضه بوده و عرضه کننده آن گروه مالی ملت و کارگزار آن کارگزاری بانک ملت است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

پرداخت مابه التفاوت قیمت اعمال و قیمت پایانی سهم پایه به دارنده اختیار فروش تبعی بصورت نقدی یا انتقال سهام با قیمت اعمال از دارنده اختیار فروش تبعی به عرضه کننده از جمله شرایط تسویه تعهدات در تاریخ اعمال تعیین شده است. این در حالی است که این اوراق، معاملات ثانویه نداشته و خریداران حق فروش مجدد این اوراق را ندارند.

همچنین خریدار نمی تواند بیش از تعداد سهام پایه ای که در اختیار دارد، این اوراق را خریداری کند.لذا تعداد اوراق اختیار فروش تبعی معتبر در پایان هر روز معاملاتی حداکثر می تواند معادل دارایی سهامدار در سهم پایه باشد.

در صورتی که تعداد اوراق اختیار فروش تبعی تحت مالکیت سهامدار از تعداد سهم پایه تحت مالکیت وی در پایان روز بیشتر شود، اوراق اختیار فروش تبعی مازاد، باطل شده و عرضه کننده تعهدی در قبال آن نخواهد داشت.

براساس این گزارش، استفاده از ابزار جدید اوراق اختیار فروش تبعی سهام شرکت های بورسی از ۲۵ مرداد با پتروشیمی کرمانشاه شروع و با چادرملو و گل گهر و سرمایه گذاری بانک مسکن ادامه یافت است.

این محصول نوین بازار سرمایه (چهارمین محصول قابل معامله بورس بعد از سهام، فیوچرز و اوراق بدهی) باعث شده تا سرمایه گذاران حقیقی با خیالی آسوده تر تصمیم گیری کرده و فعالیت کنند.

در این ابزار سهامداران شرکت ها می ­توانند با برخورداری از این اوراق که دارای تاریخ سررسید یا همان تاریخ اعمال بوده، با قیمت مشخص، سهام خود را به نوعی بیمه کرده و با هدف حمایت از قیمت سهام زیر مجموعه های خود، اقدام به انتشار اوراق اختیار فروش تبعی کرده و سپس اختیار فروش تعداد مشخصی از سهم را با قیمت مشخص به خریدار واگذار می­ کنند.

دراین ابزار نوین فقط سهامداران حقیقی می توانند حضور داشته باشند و خرید گروهی (ددد ) هم مجاز نیست. ساعت معاملات هم از ۱۲ الی ۱۲ و ۳۰ دقیقه و به صورت حراج پیوسته بوده و فقط عرضه کننده مجاز به فروش است.

کارمزد کارگزاران خریدار و فروشنده هر کدام ۴ دهم درصد بوده و از حق نظارت سازمان و سایر هزینه های معاملاتی معاف است. ارائه درخواست اعمال از سوی سهامدار و از طریق کارگزار وی به بورس حداکثر تا ساعت ۱۳ هر روز خواهد بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×