اخبار فرش ماشینی

دلایل استقبال نکردن مردم از فرش‌های دستباف

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

یک بافنده تابلو فرش گفت: حقوق پایین بافندگی باعث تعدیل نیرو در این شغل شده است.

اکرم غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: بافنده‌ها به دلیل حقوق پایین این شغل این فعالیت را رها کرده و به آن عنوان شغل دوم یا سوم نگاه می‌کنند.

وی تصریح کرد: بیشتر بافنده‌ها زن بوده و خود سرپرست خانواده هستند. از این رو برای رفع نیاز زندگی رو به این کار سخت با حقوق پایین آورده‌اند.

این بافنده تابلو فرش تاکید کرد: در ایران به دلیل افزایش هزینه و عدم استفاده از فرش دستباف خانواده‌ها آنچنان تمایلی به خرید فرش دستباف و تابلو فرش ندارند و تنها خانواده‌هایی که از درآمد بالایی برخوردارند به خرید فرش دستباف و تابلو فرش روی می‌آورند.

غلامی در رابطه با تامین مواد اولیه خاطرنشان کرد: برای این که بتوان مواد اولیه به راحتی و در اسرع وقت تامین شود باید هزینه بیشتری نسبت به هزینه عرف پرداخت شود.

این کارشناس فرش با انتقاد از عدم حمایت شرکت فرش از بافندگان تصریح کرد: مظلومیت این قشر از جامعه باعث شده است تا در ازای زحمت فراوانی که متحمل می‌شوند مبلغ ناچیزی دریافت کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

او درباره کمبود مواد اولیه در بافت فرش نیز گفت: نمونه‌های چینی بی‌کیفیت در بازار موجود هستند اما مواد اولیه و رنگ گیاهی‌هایی که در داخل تولید می‌شود از کیفیت بالاتری برخوردار است که متاسفانه در بازار به وفور یافت نمی‌شود.

غلامی با تاکید بر اهمیت توسعه صنعت فرش دستباف کشور گفت: چنانچه قالی بافی به لحاظ درآمد و امنیت شغلی در جایگاه شایسته خود قرار گیرد ایران همانند گذشته انواع فرش‌های نفیس دستبافت و نیز تابلو فرش‌های گران قیمت تولید کرده و به بازارهای جهانی عرضه می‌کند.

وی به برگزاری نمایشگاه تابلو فرش در تهران اشاره کرد و گفت: تا ۳۰ شهریور امسال نمایشگاهی از تابلو فرش‌های نفیس در تهران برپا می‌شود. در این نمایشگاه ۳۰ تابلو فرش نفیس که حاصل کار بافندگان زن ایلامی است در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×