اخبار فرش ماشینی

گزارش نمایشگاه Heimtextil 2013

 

در آغازین روزهای سال ۲۰۱۳ نمایشگاه منسوجات خانگی آلمان، چرخ صنعت نمایشگاهی جهان را با قدرت به گردش درآورد و رکوردهای جدیدی را به ثبت رساند. نمایشگاه امسال میزبان ۲۶۵۸ شرکت کننده از ۶۲ کشور جهان بود (سال ۲۰۱۲= ۲۶۰۱ شرکت کننده) این سومین سالی است که Heimtextil شاهد رشد در این زمینه است.

حدود ۶۶ هزار بازدیدکننده از ۱۲۸ کشور از نمایشگاه امسال بازدید کردند. (سال ۲۰۱۲: ۶۷۴۵۱ بازدیدکننده)

طبق آمارهای منتشر شده توسط برگزار کنندگان ۷۹ درصد شرکت کنندگان و ۹۴ درصد بازدید کنندگان به اهداف خود رسیدند. مدیر یک شرکت تولیدکننده منسوجات خانگی ایتالیایی می گوید: “امسال تعداد بازدیدکنندگان از غرفه ما افزایشی نداشته است اما همه افرادی که باید در نمایشگاه ملاقات می کردیم اینجا حضور داشتند و ما از افزایش کیفیت بازدیدکنندگان نمایشگاه کاملاً رضایت داریم.

مدیرعامل شرکت Antonio Almeida  یکی از بزرگترین شرکت های تولیدکننده منسوجات خانگی در پرتغال می گوید: “برای شرکت ما سطح علاقمندی و درخواست ها از سراسر جهان به ویژه کشور آمریکا فوق العاده بود. ما در طول نمایشگاه تعداد بسیار زیادی از مدیران شرکت های تجاری به ویژه نمایندگان و عاملان خرید چندین فروشگاه زنجیره ای در نقاط مختلف جهان را ملاقات کردیم. به نظر من نمایشگاه هیم تکستایل بهترین مکان برای گسترش تجارت ماست.”

 

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

امسال تعداد بازدیدکنندگان از کشورهای آمریکا، کانادا، امارات، انگلستان، چین و تایوان با رشد قابل توجهی مواجه بود. بیشترین بازدیدکنندگان نمایشگاه به ترتیب تعداد از کشورهای زیر هستند:

آلمان، ایتالیا، چین، ترکیه، انگلستان، آمریکا، فرانسه، اسپانیا، روسیه، لهستان.

 

فرزند جدید Heimtextil تعداد متولد شد

در پایان نمایشگاه منسوجان خانگی آلمان ۲۰۱۳ مدیران شرکت نمایشگاهی فرانکفورت از آغاز به کار شعبه جدیدی از Heimtextil در هند خبر داد. این نمایشگاه در سال ۲۰۱۴ در ماه June در دهلی نو برپا خواهد شد. بازار منسوجات خانگی در هند همواره بسیار جذاب، رو به رشد و قدرتمند بوده است و این دلیلی است که شرکت نمایشگاهی فرانکفورت تصمیم گرفته پایگاه مستحکمی برای خود در این کشور ایجاد کند.

جالب است بدانید شرکت نمایشگاه های فرانکفورت در سراسر جهان بیش از ۴۰ نمایشگاه مرتبط با صنعت نساجی برگزار می کند.

دوره بعدی نمایشگاه Heimtextil فرانکفورت در تاریخ ۸ لغایت ۱۱ ژانویه ۲۰۱۴ برگزار خواهد شد.

 

{access !public}

نمایشگاهی به وسعت فرانکفورت

نمایشگاه هیم تکستایل به عنوان یک رویداد پیشرو در صنعت منسوجات خانگی جهان در اقدامی جالب چند سالی است که مرزهای نمایشگاه را به سالن های مدرن و زیبای خود محدود نکرده و آن را در سطح شهر فرانکفورت هم گسترده است.

این برنامه که با عنوان Heimtextil Goes City  یا همان “هیم تکستایل فرانکفورت را ملاقات می کند” برگزار می شود در واقع محل نمایشی برای محصولات برتر تولید شده است.

این رویداد جالب در آخرین روز نمایشگاه یعنی ۱۲ ژانویه در حدود ۳۰ فروشگاه منسوجات خانگی، گالری، خرده فروشی کالاهای نساجی و … به نمایش در آمد و از ساعت ۹ تا ۱۸ پذیرای شهروندان آلمانی بود.

این اقدام از جهات مختلف حائز اهمیت است. هرچند این امر باعث می شود در زمان محدود نمایشگاه دسترسی بیشتری برای کسانی که قادر به بازدید از نمایشگاه نیستند ایجاد شود و بتوانند محصولات را با راحتی بیشتری مشاهده و خریداری کنند اما به نظر می رسد این ابتکار پیغام مهمتری هم داشته باشد. وقتی در فضای نمایشگاه  و غرفه ها قدم می زنیدزیبایی و خلاقیت حرف اول را می زند. میلیون ها طرح و رنگ در دسترس شماست و هزاران طراح در غرفه ها و سالن ها از طرح و نقش های جدید صحبت می کنند. چنین فضایی شاید موجب شود مصرف کننده نهایی و خریدار اصلی محصولات که چندان هم از جزئیات تولید و طراحی آگاه نیست از حلقه کار حذف شود. هرچند برخی اعتقاد دارند همیشه این طراحان و تولید کنندگان هستند که می توانند سلیقه بازار و مشتری را عوض کنند اما این را هم نباید فراموش کرد که به هرحال کسی که باید برای خرید محصولات پول پرداخت کند همان مصرف کننده نهایی است.

این امر تا حدی هم موجب درک سلیقه مشتری و هدایت تولیدات شرکت ها به سمت بازار مصرف خواهد شد.

 

میزبانی بزرگترین اجتماع استودیوهای طراحی جهان

Desin Live خودنمایی ۱۸۰ استودیو طراحی از سراسر جهان

شاید یکی از خلاقانه ترین بخش های نمایشگاه ۲۰۱۳ بخش Design Live بود. جایی که ۱۸۰ استودیو طراحی با انبوهی از طرح ها و رنگ های جدید چشم هر بازدید کننده ای را نوازش می دهند. در این بخش علاوه بر استودیوهای طراحی پارچه، چند شرکت نیز در زمینه ارائه محصولات نرم افزاری طراحی و تجهیزات چاپ روی پارچه مثل پرینترها و … حضور دارند که از مهمترین آنها می توان به شرکت های Ned  Graphic  و hp  اشاره کرد.

همچنین در حاشیه  برگزاری نمایشگاه در این سالن یعنی سالن ۴.۲ مسابقه خلاقیت طراحان جوان برگزار شد که یکی از اصلی ترین دغدغه های آن تولید محصولات جدید و کاربردی از وسایل بازیافتی و ضایعاتی موجود در محیط های زندگی شهری بود.

شرکت ایرانی Sodreh هم در در این بخش به ارائه آخرین طرح ها و ایده های خود پرداخت.

یکی از مهمترین مشتریان و بازدید کنندگان این بخش شرکت های تولید کننده منسوجات خانگی، انواع کاغذ دیواری، انواع پارچه و … بودند که برای تهیه بهترین ها به نمایشگاه آمدند. در این سالن برخی از استودیوهای طراحی به طور ویژه طرح های کاغذ دیواری، ست های کامل کالای خواب و .. را ارائه کردند.

نمایشگاه Heimtextil ۲۰۱۳ آلمان و صنعت منسوجات خانگی ترکیه

ما جهان را می آرائیم

آنچه مسلم است صنعت منسوجات خانگی نقش و جایگاه مهمی در نساجی جهان دارد و کشورهای صاحب صنعت نساجی در جهان سرمایه گذاری بسیار زیادی بر روی این بخش داشته اند. یکی از این کشورها کشور دوست و همسایه، ترکیه است. در سال ۲۰۱۲ میزان صادرات منسوجات خانگی ترکیه به ۳ میلیارد دلار رسید که موجب شد ترکیه باز هم خود را به عنوان یکی از ۳ صادرکننده برتر منسوجات خانگی جهان معرفی کند. بیش از ۵۰ درصد صادرات ترکیه به کشورهایی اروپایی بوده است به همین جهت در سال های اخیر تولیدات سبز و دوستدار محیط زیست در ترکیه به شدت رشد داشته است.

امروزه صنعت منسوجات خانگی ترکیه در تمامی مراحل تولید، فروش و بازاریابی بالاترین استانداردهای روز را در اختیار دارد و البته در حال تبدیل شدن به یکی از بزرگترین مراکز مد در دنیاست. در سال های اخیر هم حتی با وجود بحران های اقتصادی موجود در دنیا صنعت منسوجات خانگی ترکیه دچار افت نشده است.

 

ردپای Evteks در نمایشگاه Heimtextil ۲۰۱۳

طبق یک اصل قدیمی هیچ موفقیتی بی دلیل به دست نمی آید. موفقیت ترکیه در بخش منسوجات خانگی علاوه بر تولید، صادرات، بازاریابی و طراحی در عرصه نمایشگاهی نمود پیدا کرده است. ترک ها در سال ۲۰۱۳ نوزدهمین دوره نمایشگاه منسوجات خانگی خود یعنی Evteks را برگزار خواهند کرد و جالب اینکه برای دستیابی به بالاترین کیفیت در برگزاری نمایشگاه هیچ فرصتی را از دست نمی دهند.

نمایشگاه Heimtextil سال ۲۰۱۳ بهترین جایی بود که ترک ها به بهترین شکل از آن برای معرفی Evteks در فاصله ۴ ماه به برگزاری آن در ماه May 2013 استفاده کنند چرا که نمایشگاه هیم تکستایل یکی از بزرگترین و مهمترین محل های همایش تجار و بازرگانان، متخصصین، طراحان و البته تولیدات و نیازهای روز است که نقش به سزایی در توسعه این صنعت دارد.

ترکیه در نمایشگاه Heimtextil امسال ۱۸۴ غرفه گذار داشت. همچنین انجمن منسوجات خانگی و تجار ترکیه Tetsiad هم در نمایشگاه حضور فعالی داشت. از طرفی ترک ها با تیم های ویژه ای به توزیع کاتالوگ ها و تبلیغات نمایشگاه Evteks پرداختند تا از بزرگترین رویداد منسوجات خانگی جهان در آلمان بهترین سود را ببرند. Evteks پس از نمایشگاه Heimtextil دومین رویداد مهم منسوجات خانگی جهان است که مورد توجه بسیاری از شرکت هاست اما در مقام مقایسه و طبق آمار و ارقام موجود هنوز این دو نمایشگاه فاصله زیادی با هم دارند.

 

Evteks2012 Heimtextil ۲۰۱۳

تعداد غرفه گذارها: ۲۶۵۸      تعداد غرفه گذارها: ۱۰۰۰

تعداد غرفه گذار خارجی: ۲۳۲۰   تعداد غرفه گذار خارجی: ۳۰۰

 

اما اگر کارکردهای منطقه ای، نحوه برگزاری، رشد قابل توجه و قرار گرفتن در یکی از مراکز اصلی تولید منسوجات خانگی و نساجی جهان، Evteks را همواره در جایگاه شایسته ای قرار می دهد. یکی از دلایل موفقیت ترک ها در برگزاری این نمایشگاه الگوبرداری مناسب از همکاران آلمانی است که موجب شده هر سال استانداردهای کاری خود را بالاتر ببرند. بسیاری از شرکت های اروپایی صاحب برند امروزه ترجیح می دهند تمرکز خود را بر روی طراحی و بازاریابی قرار دهند و تولید اجناس خود را در صنعت منسوجات خانگی به ترک ها بسپارند چرا که ترکیه دارای توانایی بالا در تولید کالاهای با کیفیت بالا و ارزان قیمت تر از اروپا است فاصله نزدیک تا اروپا که موجب کاهش هزینه و زمان انتقال می شود دسترسی را آسان تر کرده است.

 

مشخصاتی از نمایشگاه Evteks استانبول

تاریخ برگزاری: ۱۹-۱۵ می ۲۰۱۳

برگزارکننده شرکت: CNREXPO

رابط در ایران: سرکار خانم تقی پور

تلفن: ۴۶۵۷۴۷۴-۲۱-۹۰+

تعداد شرکت های حاضر: بالغ بر ۱۰۰۰ شرکت

فضای نمایشگاهی: ۱۶۰۰۰۰ متر مربع

بازدیدکننده: ۱۲۵۰۰۰

ترکیه با ۸۰ میلیون نفر جمعیت ۱۷ امین اقتصاد بزرگ جهان و ششمین در اروپاست. صنعت منسوجات خانگی ترکیه امروزه دارای رکوردهای جالبی در جهان است مانند:

–  یکی از سه تامین کننده مهم منسوجات خانگی جهان و دومین تامین کننده بزرگ در اروپا

–  ترکیه از نظر تنوع محصولات تولیدی در صنعت منسوجات خانگی یکی از برترین هاست.

–  بزرگترین پارک ماشین آلات تولید انواع پارچه های گلدوزی شده و گیپور در ترکیه وجود دارد.

–  بزرگترین کارخانه تولید روکش های تشک اروپا در ترکیه واقع شده است.

–  بزرگترین کارخانه تولیدی تشک در ترکیه واقع شده است.

–  تامین کننده انواع پرده در جهان

– بیش از ۶۰ درصد تولیدات منسوجات خانگی ترکیه صادر می شود.

– مراکز مهم منسوجات خانگی در ترکیه در شهرهای ازمیر، استانبول، بورسا، دنیزلی و کایسری قرار دارد.

– ترکیه میزبان دومین رویداد مهم سالانه منسوجات خانگی جهان یعنی Evteks است که در سال ۲۰۱۳ در ماه می برگزار خواهد شد.

–  بیش از ۵۵۰۰ شرکت در بخش منسوجات خانگی ترکیه فعالیت دارند.

 

ترکیه با شعار ” ما جهان را می آرائیم” خود را در بهترین نمایشگاه های سراسر دنیا معرفی می کند. در نمایشگاه غرفه های ترک به خوبی و در سطح بالایی به ارائه محصولات خود می پردازند که هر ساله با استقبال بیشتری از سمت خریداران خارجی مواجه می شود. امروزه شرکت های ترک علاوه بر استفاده از طراحان حرفه ای خود علاقه بسیاری به همکاری با طراحان برتر اروپایی دارند و این آغاز راه ترکیه در ورود به صنعت منسوجات خانگی جهان است. ترکیه در سال ۲۰۲۳ رکورد ۱۰ میلیارد دلار صادرات منسوجات خانگی را خواهد شکست.

{/access}

مجله نساجی کهن

تحریریه – ۷۷۲۴۵۷۸۰

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×