اخبار نساجی

دولت پیش‌نویس برنامه ششم را برای اعمال نظر به بخش خصوصی داد

 

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: دولت پیش نویس برنامه ششم را تهیه کرده که در آن تدابیر خوبی اندیشیده شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، غلامحسین شافعی در نشست هیئت نمایندگان اتاق ایران اظهار کرد: در پیش نویس برنامه ششم حضور بخش خصوصی در کمیسیون‌ها گنجانده شده است و قرار است اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و اتاق تعاون در کنار هم و به اتفاق برنامه ششم را مورد بررسی قرار داده و نظرات بخش خصوصی را به دولت اطلاع دهند.

وی ادامه داد: آنچه که باید در برنامه ششم مورد توجه قرار گیرد نگاه منطقه‌ای است و نمی‌توان برای تمام نقاط کشور نسخه‌ای واحد ارائه کرد.

این فعال اقتصادی یادآور شد: مشارکت تمام استان‌ها می تواند در اجرا و توسعه متوازن تأثیرگذار باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: باید شیوه‌ای اتخاذ شود که نه تنها مسئله درآمد مدنظر باشد بلکه هزینه‌ها، اجرا و تدوین قوانین مورد نظر باشد.

او افزود: در بسیاری از مجامع نمایندگانی از اتاق حضور دارند که پیشنهاد می‌شود از نمایندگان هیئت رئیسه در کمیسیون‌ها استفاده شود. در کنار آن باید به یک نکته اشاره شود که در این جلسات نباید غیبت افرادی که حضور ندارند انجام شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران تأکید کرد: مقررات زیاد پیدایش پدیده‌های منفی را به همراه دارد. نخستین اثر وجود مقررات زیاد رویگردانی برخی از فعالان اقتصادی از فعالیت رسمی و شفاف بوده است.

شافعی تأکید کرد: هرچه قوانین مبهم و تفاسیر بیشتر باشد فساد اداری مالی زیاد خواهد شد که فساد عامل توسعه نیافتگی و مشکلات اقتصاد است.

اوپیشنهاد کرد: زمانی می‌توانیم به نتیجه مطلوب در زمان معین دست یابیم که کار معکوس صورت گیرد.

وی تصریح کرد: باید لایحه‌ای تدوین شود و  مقررات بی فایده حذف شود که این فعالیت در کشورهای دیگر تجربه خوبی به همراه داشته است.

شافعی در پایان گفت: روش موجود سالها به طول خواهد انجامید تا به نتیجه مطلوب دست یابیم که در این رابطه معاونت اقتصادی اتاق بازرگانی ایران به دنبال مطالعه و همفکری برای ارائه مدل جدیدی است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×