اخبار نساجی

رشد صنعت نساجی در استان زنجان

آیا پوشاک زنجان رقیب برندهای خارجی خواهد شد؟

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

استان زنجان در چند سال گذشته رشد خوبی در حوزه نساجی داشته و واحدهای بزرگی در حوزه پوشاک در این استان مشغول به کار شده‌اند که با همین روند کارشناسان اقتصادی معتقد هستند در آینده نزدیک زنجان رقیب برندهای خارجی در حوزه پوشاک خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان ، امسال نیز همچون سال‌های گذشته مقام معظم رهبری با تدبیر ویژه شعاری را برای سال جدید انتخاب کرده‌اند که به نوعی این شعار نقشه راه و مسیر روشن برای رسیدن به رونق و توسعه همه جانبه خواهد بود. “تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین” دقیقاً مسائل و مباحثی است که مقام معظم رهبری با تاکید نسبت به آن‌ها علاوه بر نشان دادن راه و اولویت‌ها، توجه همگان را به این سه مقوله جلب کرده‌اند.

این در حالی است که تولید و صنعت یکی از سرمایه‌های مهم کشور ما محسوب می‌شود و استان زنجان نیز از این قافله عقب نمانده و با وجود صنعتی نبودن در حد خود حرفی برای گفتن دارد. از سوی دیگر طبق هدف‌گذاری، رشد ۸.۷ درصدی اقتصاد توسط مسئولان استانی برای سال جدید، می‌توان به جرئت گفت که نقش فعالان اقتصادی اعم از صادر‌کنندگان و واردکنندگان و سایر بخش‌ها در راستای تحقق این رقم، نقش بسیار مهم و حیاتی خواهد بود.

در کنار توجه به شرکت‌های دانش بنیان، که از ظرفیت‌های بالقوه و اساسی هر منطقه است نباید از یکی از ظرفیت‌های بزرگ دیگر استان زنجان که “صنعت نساجی” است غفلت کرد. در واقع می‌شود گفت این صنعت به عنوان صنعت مادر، نقش مهمی در تحقق رشد ۸.۷ درصدی و توسعه خواهد داشت و البته این استان در حوزه نساجی سابقه بسیار بلندی داشته و این صنعت، یکی از صنایع ریشه‌دار در استان به شمار می‌رود که ظرفیت لازم برای توسعه را نیز دارد.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×